בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בשבוע שעבר 14 שנות מאסר בפועל על גבר צעיר בגין אונס קטינה.


הצעיר, בן 24, תושב עיר דרומית, הורשע בעבירות חטיפה לביצוע עבירות מין, אינוס, מעשה סדום, כליאת שווא, שימוש ברכב ללא רשות ונהיגה ללא רישיון או ביטוח. לפי כתב האישום, הנאשם גנב רכב באחד מרחובות העיר כאשר הוא מבחין במתלוננת בעת נסיעתו. השעה הייתה שעת לילה מאוחרת והוא הציע לקחת אותה הביתה. המתלוננת הכירה את הנאשם ונענתה להצעתו, אולם לאחר שנכנסה לרכבו עלה בה חשש פתאומי והיא אמרה לו שהיא התחרטה ומבקשת לצאת מהאוטו. בתגובה, משך אותה הנאשם בחוזקה לתוך הרכב, נעל את הדלתות והחל בנסיעה, המתלוננת צעקה והפצירה בו לעצור את האוטו אך הנאשם לא נעתר להפצורתיה.

 

כלא אותה ברכב ואנס אותה באכזריות 


בדרך, עצר הנאשם בתחנת דלק ויצא להטיל את מימיו כאשר הוא משאיר את המתלוננת נעולה ברכב. לפתע הבחינה במכר אחר וצעקה לעברו, המכר ניגש לרכב וניסה לפתוח את הדלת ולהוציא את המתלוננת אך הנאשם הגיע במהירות למקום, נכנס מיד לאוטו ונסע לפי שהספיקה לצאת כשהוא.


לאחר מכן, נסע לאזור תעשייה סמוך, שם עצר את הרכב ואנס באכזריות את המתלוננת. המתלוננת, קטינה בת 14.5, ניסתה להתנגד והפצירה בו שוב ושוב שיפסיק וש"היא כמו אחותו הקטנה". הנאשם לא שעה לתחינותיה. לאחר שסיים, ביקשה המתלוננת שיפתח לה את הדלת כדי שתוכל להתפנות, ברגע שפתח את דלת המכונית בעטה בו המתלוננת וברחה.


בכתב התביעה, הדגישה התובעת את חומרת המעשים ואת הפגיעה האנושה במתלוננת, כאשר היא מפנה את בית המשפט לתסקיר המלמד על התוצאות הקשות של מעשיו, ועל הפגיעה הקשה בנפשה הרכה של הקטינה. עוד טענה התביעה כי הנאשם כלל לא הודה במעשים, ביקש להאשים אחרים במעשיו ולהטיל עליהם את האחריות להתנהגותו, כולל הפנית אצבע מאשימה כלפי מתלוננת עצמה.


כמו כן, הזכירה התובעת כי הנאשם בעל עבר פלילי ובעל 4 הרשעות קודמות בעבירות אלימות ורכוש. בנוסף, הרכב בו התבצע האונס נגנב קודם לכן על ידי הנאשם עצמו.

 

הנאשם מבקש עשיית צדק והתחשבות במצבו  


מנגד, טען הנאשם להגנתו כי הוא אב לילדה בת 3, ושרוי במצוקה כלכלית קשה ביותר, עד כדי כך שעבר לגור עם הוריו ושמונת אחיו. כמו כן, טען סנגורו כי אמנם לנאשם עבר פלילי, אך לא כזה המשתווה לעבירות החמורות בהם הוא מואשם כעת. עוד ביקש מבית המשפט להתחשב בעובדה כי מדובר בפשע אקראי שלא תוכנן מראש, וכי הנאשם לא פצע באופן חמור את הנערה ולא נגרמו לה נזקים בלתי הפיכים.


כשעמד הנאשם מול בית המשפט לשאת דברים להקלה בעונשו, אמר רק כי הוא מואשם בעבירות קשות מאוד שהעונש עליהם עלול להרוס לו את החיים. הוא דיבר כקורבן וביקש מבית המשפט לעשות עמו צדק ולהתחשב בפגיעה הקשה בו ובמשפחתו.

 

יש לך שאלה? 

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית


בבואם לדון בגזר הדין, ביקשו שופטי בית המשפט המחוזי להביע את מורת רוחם ממעשיו החמורים של הנאשם. לדברם, מעבר לפגיעה הפיזית הברורה, הנאשם ניצל את חולשתה, גילה ותמימותה של הנערה ואת העובדה שהכירה אותו, וכל זאת כדי לחלל את גופה ולפגוע בכבודה ובנפשה. עוד הוסיפו, כי הנאשם אף לא הביע כל חרטה על מעשיו ולכן לא ניתן להתחשב בו ולהקל על עונשו.


לאור כל זאת, גזרו השופטים 14 שנות מאסר בפועל על הנאשם, שנת מאסר על תנאי, פסילת רישיון למשך 18 חודשים מיום שחרורו ממאסר ופיצוי סמלי למתלוננת בסך 50 אלף שקלים.