"ידיעות אחרונות מדווח", כי המשטרה עצרה את דוד שטרנברג, הידוע בכינוי "ווייז גאי", בחשד כי הוא המוח מאחורי השוד שבוצע בסניף הדואר בחיפה. שטרנברג, שמכחיש את החשדות נגדו, כבר נעצר בעבר בארה"ב בחשד לפריצה לאתר Ebay. 

התפתחות בחקירת "שוד הבנק הדיגיטלי" בחיפה: המשטרה עצרה את דוד שטרנברג (25), הידוע בכינוי "ווייז גאי", בחשד כי הוא המוח מאחורי השוד שבוצע בסניף הדואר בחיפה, כך מדווחים הבוקר ליאור אל-חי ודודי גולדמן ב"ידיעות אחרונות". על פי חשד המשטרה, שטרנברג היה מי שחדר לרשת המחשבים של בנק הדואר ואיפשר את העברות הכספים, אך החשוד, העובד בתחום אבטחת המידע, מכחיש את החשדות נגדו.

 

 

תקציר הפרשה: לפני כחודש נפרץ סניף בנק הדואר בשכונת דניה בחיפה. הפורצים לא גנבו דבר אך חיברו מודם לשרת המחשב בסניף. בינתיים, החשודים פתחו חשבונות בסניפים אחרים של בנק הדואר ברחבי הארץ. חברי הרשת השתמשו במחשב נייד כדי לשדר פקודות של העברות כספים מהשרת של הסניף החיפאי לחשבונות שפתחו חברי הרשת.

 

 

לפני כשבועיים עצרו חוקרי מפלג ההונאה במחוז הצפוני, בראשותו של רב פקד הרבי פרימט שישה חשודים במעשה, לאחר שגנבו כ-56,000 שקלים. בצוות החקירה, שבראשו עומד רב פקד אהרון גלאור, סבורים היו כי החשודים שבידיהם הם רק "חיילים", וכי החשוד העיקרי, שטרם נעצר, הוא המומחה לפריצת מחשבים וה"מוח" שמאחורי השוד.

 

 

הצהרות המשטרה על "שוד ממוחשב שבוצע על ידי ארגון פשע בעל רמת תחכום שלא ידענו עד היום" עוררו גיחוך בקרב מומחי אבטחת מידע. "שוטרים מכנים 'מתוחכם' כל פשע בו הם נתקלים בפעם הראשונה אך הונאות מסוג זה נפוצות בעולם וגם בישראל זה זמן רב", אמר ל-ynet סנ"צ בדימוס, עו"ד בועז גוטמן, לשעבר מפקד מפלג עבירות מחשב במשטרה.

 

 

כבר הסתבך בעבר

 


שטרנברג סיים את התיכון בהצטיינות בגיל 15, ומאז עסק באבטחת מידע. במקביל היה שותף בקבוצות של האקרים, שאחת מהן הביאה להסתבכותו בפריצה לאתר הסחר האלקטרוני הגדול בעולם, Ebay, בארה"ב. סיפור מעצרו בארה"ב לפני יותר משנה נשמע כמו סצינה מסרט: שטרנברג נעצר על ידי שוטרי תנועה אמריקנים שערכו בדיקת רשיונות נהיגה. כשהתקרבו למכוניתו הבחינו במכשירים אלקטרוניים, חלקי מחשב, כבלים ותוכנות שהיו זרוקים בה, ואז החלו לתחקר אותו.

 

 

ההליכים טרם נסתיימו

 

 

שטרנברג, שהיה משוכנע כי נעצר בגלל הפריצה ל-Ebay, החל לדבר על המעשה. בשלב זה זומנו למקום חוקרי ה-FBI, שעצרו ותיחקרו אותו. לאחר כמה ימים הוא שוחרר בתנאים מגבילים, ומששב לישראל לפני חודשים אחדים, נעצר לחקירה נוספת בידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בישראל, על פי בקשת ה-FBI, וההליכים בפרשה ההיא טרם הסתיימו.

 

 

בינתיים מצא שטרנברג עבודה בישראל בתחום אבטחת המידע. הוא ידוע כמי שהיה מגיע לבנקים ואומר למנהלי אבטחת המידע: "לא חשוב לי עם מי אתם עובדים, אם אצליח לפרוץ אליכם, אתם מתחייבים לקנות את מוצרי אבטחת המידע שהחברה שלנו משווקת". לאחר שפרץ לכמה בנקים, מיהרו אלה לרכוש את הטכנולוגיה שהציע להם.

 

 

אתמול (ב'), במהלך הדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה, טען רפ"ק גלאור: "מדובר באחת הפרשות החמורות ביותר שידעה המדינה בתחום ההונאות". שטרנברג שומר על זכות השתיקה. סניגורו, עו"ד רונן בנדל, אמר בבית המשפט כי מרשו מכחיש בתוקף את המיוחס לו.

 

 

עולה חשד הקושר את החשוד לעברות

 

 

השופט חנוך שילוני, שעיין בחומר החקירה החסוי, קבע כי מדובר בחקירה מסועפת, מסובכת ודינמית, וכי עולה חשד הקושר את החשוד לעברות החמורות המיוחסות לו - קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, התפרצות וגניבה. "נראה על פי החשד שהחשוד הוא המוח מאחורי אותה כנופיה וביצע אותן עבירות", כתב השופט והורה על הארכת מעצרו של שטרנברג בשישה ימים נוספים. עו"ד בנדל עירער על החלטת המעצר לבית המשפט המחוזי.

 

 

אמו של שטרנברג אמרה אתמול ל"ידיעות אחרונות" כי, "המשטרה פשוט החליטה שהבן שלי, דודי, הוא האקר שלילי. כל פעם שיש עבירות מחשב, מיד באים לעצור אותו. הוא פשוט הפך להיות הקורבן שלהם".

 

 


עודכן ב: 16/07/2019