פורום התנגדות לצוואה | ביטול צוואה

עו"ד ונוטריון יניב בוקר
עו"ד ונוטריון יניב בוקר

עו"ד ונוטריון יניב בוקר בעל למעלה מ- 15 שנות ניסיון בתחום דיני הצוואה והירושה, אפוטרופסות, גירושין ועוד, ומתמחה בייצוג משפטי בהליכי בית משפט בתיקי התנגדות לצוואה.

 

צוואות, ירושות והתנגדויות לקיום צוואה הינם תחומים מאד מורכבים הדורשים מיומנות גדולה והמון ניסיון.

 

עו"ד בוקר נחשב למומחה גדול בתחומים אלו וניהל עד כה מאות תיקים עם הצלחה מרובה לשביעות רצון הלקוח. בתחום הצוואה והירושה, תיקים רבים נחשבים חסרי סיכוי ומורכבים מאוד או בעלי עניין רגשי ועדין ביותר. רק באמצעות הסתכלות נכונה על תיק, שהנה תולדה של עשרות שנות ניסיון וטיפול מקצועי בתיקים מגוונים, ניתן לזהות את האסטרטגיה והדרך הנכונה שתוביל להצלחה בתיק.

 

עו"ד בוקר אף היה אמון מטעם משרד הרווחה על תיקי סיוע משפטי של מחוז ירושלים בתחום בדיני המשפחה.

 

עו"ד בוקר חרט על דגלו את טובתו ונוחיותו של הלקוח ומקפיד על מתן שירות מסור ובלתי מתפשר החל ממועד קבלת התיק לטיפול ועד לסיומו, הענקת מירב תשומת הלב ללקוח, לבקשותיו האישיות הפרטניות, תוך מתן יחס אישי ומקצועי וכל זאת ללא פשרות ובייצוג המשפטי הטוב ביותר וללא תנאי. הטיפול המשפטי ניתן תוך הקפדה יתרה על דיסקרטיות ונאמנות.

 

בפורום זה, עו"ד בוקר יענה על שאלות בנושא התנגדות לצוואה.

אודות הפורום

צוואה הינה מסמך משפטי אשר במסגרתו מורה המצווה כיצד הוא מעוניין להביא לחלוקת רכושו לאחר פטירתו. חוק הירושה קובע מספר דרכים לעריכת צוואה – צוואה בעל פה, צוואה בכתב יד, צוואה בעדים וצוואה בפני רשות.

לעיתים, לחלק מן היורשים בדין עולה החשד שהצוואה אינה משקפת את רצון הנפטר או שקיים חשש כי נפלו פגמים בצוואה אשר פוגעים בכשרותה.

מקרים בהם יוכח שהתקיימה השפעה בלתי הוגנת על המצווה או שלא היה כשיר מבחינה רפואית ונפשית לערוך צוואה, בית המשפט יוכל להחליט על ביטול הצוואה.

במקרה שצוואה מבוטלת עקב הליך התנגדות, פונים לצוואה המוקדמת יותר וככל שאין כזו, הרי שפונים להוראות חוק הירושה והיורשים בדין הם אלו שיחלקו ביניהם את הרכוש.

במקרים אלו, פתוחה הדרך בפני הזוכים ו/או המנושלים לפנות לערכאות המשפטיות ולהגיש התנגדות לצוואה. את ההתנגדות מגישים ראשית לרשם הירושה אך לאחר מכן ההליך יועבר לבית המשפט. הכללים לעריכת צוואה כשרה ומחייבת ינוקים הן מהחקיקה והן מהפסיקה. אי לכך, קיימת חשיבות של ממש לקבלת ייעוץ משפטי בעת הגשת התנגדות לצוואה או בעת ההתמודדות עם בקשה לקיומה.

חייגו אליי חייגו למנהל/ת הפורום 053-7336520



למעלה