כאשר מוגש כנגד נהג כתב אישום וזימון למשפט בגין נהיגה בשכרות או בגין נהיגה תחת השפעת סמים או סירוב, הוא צפוי לעונש של פסילת רישיון לתקופה של מינימום שנתיים, יחד עם רכיבים נוספים של קנס, פסילה על תנאי ולעיתים אף מאסר על תנאי. זאת כאשר מדובר בעבירת שכרות ראשונה וללא עבר תעבורתי מכביד. בעבירת שכרות שניה ואילך דרישת התביעה הינה אף למאסר בפועל, כן כן, מאסר מאחורי סורג ובריח!


יצוין כי בעקבות תיקון 113 לחוק העונשין שעניינו הבניית שיקול הדעת השיפוטי בענישה, נקבע בבתי המשפט השונים לתעבורה כי מתחם העונש ההולם בעניינם של נאשמים שנתפסו לראשונה בכמות שאינה עולה על 350 מיקרו גרם הינה פסילה בפועל בין 6 ל-12 חודשים והשאר על תנאי.

 

שימוש בפגמים בראיות להשגת תוצאות  


משרדנו אשר עוסק בתחום התעבורה בכלל ובנהיגה בשכרות בפרט יודע כיצד לעשות שימוש בפגמים בראיות המצויים בתיק החקירה, למען השגת התוצאה הטובה ביותר עבור הנאשם בכל תיק ותיק.


הפגמים הראיתים שיכולים להופיע בתיקים הללו ולפגוע באמינות תוצאות בדיקת השכרות הינם מגוונים כשבין היתר ניתן למצוא בדיקות כגון:

 

בדיקת הדם


שוטר יכול לדרוש מאתנו לבצע בדיקת דם רק במקרים בהם יש לשוטר חשד סביר לכך שמדובר בנהג שנוהג בשכרות או לחילופין, אם היינו מעורבים בתאונת דרכים. כמובן, אם שוטר ציווה עלינו לעשות בדיקת דם במקרה שאינו נמנה על אחד מאלו, ייתכן שמצאנו פרצה בגדר.


בדיקת הינשוף


מכשיר הינשוף הוא אחת מדרכי הזיכוי העיקריות אם הוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. הסיבה נעוצה בעובדה הפשוטה כי ישנם נהלים ברורים לשימוש תקין במכשיר וידוע שבמספר מקרים לא מבוטל, השוטרים אינם מקפידים על שמירת הנהלים הללו, כגון: אי המתנה של 15 דקות כנדרש, נתק משמעותי שבין בדיקת המאפיינים לבדיקת הינשוף, אופן ביצוע בדיקת הכיול של המכשיר, החלפת פיה של מכשיר הנשיפה ועוד.


בדיקת מאפיינים מוקדמת


בדיקת המאפיינים זו בדיקה הבוחנת את התנהגותו של הנהג והיא כיום משמשת בעיקר כתוספת ראייתית לצד בדיקת הינשוף. בדיקת המאפיינים חייבת להיות מבוצעת לפני בדיקת הינשוף וזאת על מנת שהשוטר שבדוק אתכם יוכל לשמור על מחשבה אובייקטיבית לגביכם.
לאחרונה ישנה החרפה בענישה בכל הקשור לעבירות תעבורה מסוימות, ובין היתר בעבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון נהיגה (בלתי מורשה) ונהיגה בפסילה.


כנגד נאשם אשר הגיע למשרדנו הוגש כתב אישום בנהיגה בשכרות מכוח סירוב לתת דגימת אוויר ינשוף. לאור החרפת הענישה דרשה התביעה לפסול את רישיונו של הנאשם למשך 30 חודשים, קנס ועונשים על תנאי. לאחר חקירה קצרה של השוטרת בבית המשפט עלה ספק האם הוסבר לנאשם משמעות סירובו להיבדק.

 

בסיום החקירה נערך משא ומתן מחודש עם התביעה והושג הסדר טיעון לפיו ייפסל רישיונו של הנאשם לתקופה של חמישה חודשים וקנס של 500 שקלים.


ובכל מקרה, שימרו על עצמכם בכביש ואל תעלו שיכורים על ההגה.


מאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם עורך דין.
עו"ד נעם קונפינו מתמחה בתחום דיני התעבורה.