קניתי מכשיר סלולרי חדש.
לאחר תקופת שימוש קצרה נשבר המסך ותיקנתי אותו אצל מעבדה לא זו הקשורה לחנות שם רכשתי המכשיר.
כעת המכשיר התקלקל והחנות סרבה להפעיל את האחריות כי המכשיר טופל ע"י מעבדה אחרת.
האם ניתן להישען על סייג מתעודת האחריות האוסר תיקון ע"י מעבדה אחרת גם אם אין קשר סיבתי בין התיקון ההוא לקלקול הנוכחי?
שלום,
עליכם לפעול על פי ההסכם או תעודת האחריות שבידך.
אני בהחלט מסכים איתך שאם אין קשר סיבתי לא צריכה להיות בעיה, אך זהו הסכם האחריות שיש בידך.
אני מציע לפנות לחברה, להציג בפניהם את הדברים, להסביר שאין קשר סיבתי בין השניים ולבקש לתקן לפנים משורת הדין.
שאלה : איך המעבדה יודעים שהמכשיר תוקן (המסך הוחלף) במקום אחר ?
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
התשובה היא מאכזבת.
אם ניקח לדוגמא עניין דומה כאשר רכב חדש נמצא באחריות ונניח שנגרמה לו דפיקת פח שתוקנה במוסך שאינו מוסך החברה. לאחר זמן יש צורך לטפל בקלקול במנוע והחברה מתנערת מהאחריות רק בגלל אותו תיקון שתוקן שלא במוסך החברה. האם בית משפט יקבל הטענה ? האם אין כאן שימוש בזכות שלא בתום לב?
נראה לי שכך גם במקרה לפנינו.
שלום,
זוהי אינה דוגמא דומה כיוון שהאחריות על הרכב החדש אינה על הפח בשל תאונות פח (תאונה אינה באחריות היצרן אלא באחריות הנהג).
בקשר לשאלתך האם בית המשפט יקבל את הטענה - בהחלט יכול להיות שבית המשפט יקבל את הטענה, אך אתה לוקח פה סיכון כיוון שיש בינך לבין החברה הסכם מסויים ולפיכך שני הצדדים מחוייבים להסכם.
כמובן שאם אתה רוצה לקחת את הסיכון בעניין, אתה מוזמן להגיש תביעה בבית המשפט.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר