קניתי מכשיר טלפוןן חדש בסכום של כ 3500 ₪ .
לאחר כ12 ימים המכשיר שבק חיים ולא פעל. לקחתי את המכשיר לחנות בו נקנה בטענה שזהו מכשיר חדש ואין סיבה שהוא יתקלקל תוך שבועיים. בחנות טענו שהוא חייב להכנס למעבדה לבדיקה. לאחר דין ודברים הסכמתי שיכנס למעבדה בהבטחה כי הוא יחזור לאחר כשבוע ולא כשבועיים כמו שהם מתחייבים.
המכשיר נכנס למעבדה וכל יום נאמר לי כי מחר יטפלו. לאחר כשבוע שהוא במעבדה נמסר לי בטלפון כי הבעיה היא לא פשוטה כמו שהם חושבים אלא במרכז המכשיר ואין להם אפשרות לתקן. הם טענו כי אני הטענתי את המכשיר במטען לא תקין ששרף את המכשיר והם עושים לי "טובה" שהם ממשיכים לטפל בו למרות שזה נזק שלי ואין עליו אחריות. נאמר לטכנאי שהמכשיר הוטען במטען מקורי שהם הביאו ובאוטו הרבה מכשירים לפני ואחרי הוטענו ולא יכול להיות שזה גרם לקצר כי הוא תקין. הם מסרבים להחזיר לי את הכסף או לחלופין לספק לי מוצר חדש במיידי. נראה לי לא הגיוני שפלאפון פחות משבועיים אלי כבר שובק חיים והוא יהיה שלושה שבועות במעבדה ואצלי פחות משבועיים. שאלתי היא האם יש משהו לעשות עם זה? האם טביעה תעזור לי להחזיר את כספי? אני סטודנטית, חסכתי שקל לשקל על מנת לקנות לי ולאחי הקטן מכשירים חדשים. תודה רבה על העזרה!!
שלום צופית,
בהחלט תביעה בעניין זה תפתור את הבעיה. הרי לא יכול להיות שרכשת מוצר חדש ולאחר 12 יום הוא שבק חיים. כמו כן יש על המכשיר אחריות לתיקון ולכן עליהם לתקן לך את המכשיר, להביא לך חדש או להשיב את כספך.
באמצעות הגשת תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות תוכלי למצות את הדין עם החברה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
מאחר והמכשיר היה אצלי רק 12 ימים סירבתי לתיקון ודרשתי מכשיר חדש. שנאמר לי שהתיקון הוא קליל ( החלפת שקע טעינה ) ויארך כשבוע הסכמתי בלית ברירה.
לאחר כשבוע בו רדפתי אחרי המנהל של החנות לקבל עדכון ללא הפסקה נאמר לי שהבעיה היא במערכת הכללית של המכשיר וזה יקח עוד שבועיים מה שאומר שהמכשיר היה אצלי 12 יום ו30 יום במעבדה. אני מסרבת לקבל את המכשיר מתיקון כזה הרי שילמתי על מכשיר חדש וקיבלתי אחד תקול. האם יש לי סיבה לדרוש מכשיר חדש מקופסא או ביטול עסקה?
שלום צופית
נדמה לי שכבר עניתי על שאלתך.
כפי שהבנת כבר, את יכולה לבקש ולדרוש מה שאת רוצה, אך כפי שאת רואה החברה לא ממש מתייחסת.
על פי החוק, עליך לאפשר למעבדה לתקן את המכשיר ואם המכשיר לא חוזר תקין יש לך זכות לבטל את העסקה או לקבל מכשיר חדש.
כדי לעשות זאת כנראה שתצטרכי לפנות לבית המשפט (אם החברה לא משתפת פעולה בעניין זה)
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר