ברצוני לחלוק עמכם חוויה שחוויתי לפני כמה ימים, עם חברת הובלות בשם "איגוד הובלות", שזיעזעה ותיסכלה אותי מאוד. אני מרגיש שנעשה כלפי אשתי וכלפי עוול כלכך גדול בהתנהלות מול החברה, שאי אפשר לתת לחברה זו וחברות שכמותה להתחמק מהרתעה בנושאים אלו. התנהלות החברה משדרת דורסנות וחוסר אכפתיות.
חשוב לי מאוד להדגיש שאין כאן משמעות לכסף, והעניין הוא העיקרון והצדק.
לפני כשבועיים יזמתי התקשרות עם חברת "איגוד הובלות", וביקשתי הצעת מחיר להובלת רהיטים מדירת שני חדרים בחולון, לדירה בנשר. באותה שיחה ראשונה פורטו כל פרטי ההובלה; הרהיטים המובלים, הקומות של הדירות, וכל מידע נוסף שהנציג ביקש. באותה שיחה הצעת המחיר שקיבלתי הייתה 2900 ש"ח. ביקשתי שישלחו לי למייל את הצעת המחיר, הציג אמר שיחזרו אליי.
כעבור כמה ימים חזר אליי נציג, וסגרנו את העסקה. ההובלה נקבעה ליום שני לשעה 0700. נציג החברה אמר שיגיעו ארבעה מובילים, יעטפו את הרהיטים בנייר "מיקרון מגן מיוחד" (כפי שגם מפורסם באתר החברה ובהודעה המוקלטת כאשר מתקשרים אליהם) ושאין תשלומים נוספים. ביקשתי שוב שישלחו אליי את הצעת המחיר, היא לא נשלחה אליי עד היום.
ביום ההובלה אשתי חיכתה להם בשבע בבוקר בדירה בחולון ואני חיכיתי בדירה בנשר. אשתי לקחה חצי יום חופש והייתה אמורה להגיע לעבודה בשעה אחת בצהריים. המובילים הגיעו בשעה 1150, והגיעו רק שני מובילים. שני המובילים שהגיעו אמרו לאשתי שאם ברצונה להתלונן על השעה או על כמות המובילים עליה לדבר עם החברה. אשתי זכתה להתעלמות מוחלטת כאשר התקשרה מספר פעמים לחברה. כמובן שאשתי לא הצליחב להגיע לעבודה באותו יום. זוג המובילים סיימו את עבודתם בסביבות 1600 ויצאו לכיוון נשר. זאת לאחר ששברו חלק עליון של ספריה שהייתה ברשותנו, והנייר מגן היחידי שהיה על הרהיטים היה נייר דבק חום שהם הדביקו על ארונות כדי שלא יפתחו.
בזמן שהמובילים היו בדרכם התקשר אליי נציג החברה, טען שעומדים לסגור את המשרדים ועליו לקחת פרטי חיוב. הבאתי לו את פרטי כרטיס האשראי, ולפני שניתק הוא אמר "אוקיי אז זה 2900 פלוס מע"מ". שאלתי כמה, והוא אמר רק "2900". אמרתי אוקיי וניתקתי.
לאחר כמה רגעים ירד לי האסימון על פליטת ה"פלוס מע"מ" וחזרתי אליו שוב. הפעם כאשר אני מקליט את השיחה. שאלתי שוב מה גובה החיוב והוא אמר 2900 פלוס מע"מ, שאלתי אותו לפשר המע"מ, שכן בכל ההתקשרויות הקודמות שלנו לא דובר על כך והבנתי שהמחיר הוא סופי. המשפט שקיבלתי היה "נשמה, המע"מ הוא לא שלי הוא של המדינה". אמרתי לו שזה לא חוקי, וכל מחיר שהוא מציג חייב להיות סופי וכולל את כל המיסים והתוספות. הוא העביר אותי לנציגה אחרת שבין השאר טענה ש"אנחנו חברה שעובדת הרבה שנים, והלקוחות צריכים לדעת לבד שמחירים לא כוללים מע"מ. אנחנו לא חייבים להגיד". אמרתי לה שבמידה ויחייבו אותי ביותר מהסכום שסיכמנו אני אתבע, היא אמרה שיחזור לאיי אחד המנהלים. כמובן שעד היום אף אחד לא חזר אליי. שוב, כל השיחה הזו מוקלטת.
היום בבוקר (עברו שלושה ימים מאז "אני צריך לסגור את המשרד אז אני צריך לחייב אותך עכשיו" - אולי קיוו שאשכח?) גיליתי שחייבו אותי על 3522 ש"ח. התקשרתי שוב לחברה, שוב הזהרתי שמה שהם עושים אינו חוקי, שוב אמרו שיחזרו אליי עוד היום, שוב לא חזרו אליי.
ונחזור ליום ההובלה.
המובילים הגיעו לנשר בשעה 1915 (שלוש ורבע שעות על נסיעה של מקסימום שעה וחצי). הגיעו ארבעה מובילים מדיפים ריח חזק של אלכוהול, לדעתי הם היו שיכורים לגמרי. כבר ברגע שפגשתי אותם התחילו לדבר איתי על הטיפ. אמרתי להם שיסיימו את ההובלה ואז הם יקבלו טיפ (למרות שאיחרו במצטבר ביותר מחמש שעות ושברו רהיט). במהלך כל ההובלה, אחרי כל רהיט שהם מעלים מישהו מהם היה לוקח אותי לצד, שם עליי את היד, ודורש לדעת מה גובה הטיפ.
בדרך הם שברו רגליים וגלגלים של שולחן קטן שכעת נמצא בפח.
לאחר שסיימו את העלאת כל הרהיטים ארבעת נעמדו מולי כמחכים, הוצאתי מארנקי 300 ש"ח (אני לא מכיר את הנוהג, אבל יותר מ10% על שירות גרוע נראה לי הוגן), והבאתי לאחד מהמובילים. ארבעתם הסתכלו עליי, והחלו בשטף של צעקות על כך שהטיפ נמוך מדי, שאני חוצפן וקמצן ועוד רצף קללות ותנועות בשפות שונות. הם יצאו רק לאחר שהרמתי את קולי חזרה ודרשתי שיפנו את הדירה. בכנות חששתי שהם עוד עלולים לעשות משהו אלים או לקחת איזה רהיט ולשבור אותו.
כל הפניות שלי מאז לחברה, אשר נעשו טלפונית, בפקס, במייל, ומהיום גם בדואר רשום לא נענו. טלפונית הם טוענים שמישהו יחזור אליי. אך הדבר לא קורה. גם כאשר הלנתי באוזניי הנציגה על עניין שכרות המובילים, הצעקות, הטיפ, והאיחורים, אף אחד לא חזר אליי לצורך ברור התלונה.
לחברה שמתנהלת ככה אין זכות להמשיך לתת שירות ללקוחות, וכמה שיותר אנשים צריכים להיזהר ממנה ולהוקיע אותה וחברות כדוגמתה.
וכל אורך ההתקשרות טענתי שבמידה ויתנו לי לשלם את המחיר שנקבע, ויחזירו את סכום המע"מ אשר גבו ממני אחדול מהתלונות. אך בגלל ההתעלמות וההתנהלות המתמשכת ברצוני לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות.
לשם כך אני צריך ייעוץ, איך ועל מה אני יכול לתבוע אותם?
הנושאים שעלו לי בראש הם עניין המע"מ, הרהיטים שנשברו, הפרסום השקרי, האיחור והנזק לעבודה של אשתי. כמו כן אני מכיר שאני יכול לתבוע 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
יש ברשותי הקלטות של כל השיחות מאז שיחת המע"מ ומכתבים ששלחתי לחברה כאזהרה לפני תביעה.
בבקשה תעזרו לי להילחם בחברה הבזיונית הזאת.
בתודה, נתי.
שלום,
עליך להגיש כנגד החברה ועובדיה תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בגין הנזקים עוגמת הנפש, מצג שווא והתנהגות בחוסר תום לב וכו'
זאת לא פעם ראשונה שאני נתקל במקרים כאלה ונכון הגיע הזמן לעשות לזה סוף.
בברכה,
עו"ד חיים איציקובסקי
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר