שלום רב,
אשמח להתייעץ בקצרה:
רכשתי מכשיר כושר חשמלי מחנות בישראל, במחיר של כ-5,500 ש"ח.
החנות התחייבה שמדובר במוצר חדש (ללא שימוש קודם), אך לא נמסרה התחייבות מפורשת לשנת ייצור מסוימת.
המתנתי כחודש וחצי לאספקת המוצר, תוך הבטחה מפורשת שהמכשיר יהיה חדש, טרי ממלאי יצרן.
עם קבלת המוצר:
על גבי הקרטון החיצוני הייתה מדבקה המציינת שנת ייצור 2025.
בפועל, על גבי המכשיר עצמו הופיעה מדבקה מקורית המציינת שנת ייצור 2021.
המספר הסידורי המקורי של המוצר לא תאם למספר הסידורי שעל מדבקת הקרטון החיצונית.
נמצאו סימני פתיחה מוקדמת של האריזה.
הודבקה מדבקת סיריאלי ישראלית חדשה שהסתירה את המספר הסידורי המקורי.
בנוסף, בירור עצמאי שערכתי מול היצרן העולמי אישר כי:
המספר הסידורי שסופק לי אינו מופיע כלל ברשומותיהם הרשמיות.
מדובר ביחידה ישנה שאינה חדשה כפי שהוצגה לי.
בעקבות הממצאים ביטלתי את העסקה, והחנות התחייבה להחזיר לי את מלוא סכום העסקה.
כעת אני שוקל לתבוע פיצוי נוסף בגין:
עוגמת נפש,
בזבוז זמן,
פגיעה חמורה באמון,
המתנה ממושכת של חודש וחצי למוצר שאינו תואם את ההתחייבות.
שאלותיי:
האם דרישת פיצוי בגובה של 3,500–5,000 ש"ח נחשבת סבירה בנסיבות כאלה לפי פסיקה מקובלת?
או שמומלץ לדרוש סכום גבוה יותר או נמוך יותר?
תודה רבה מראש על הסיוע!
שלום,
פנית אליי בעניין זה באופן פרטי והשבתי לך בשיחה טלפונית.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר