שלום רב,
שמי טטיאנה, ואני פונה אליכם בשם ההורים שלי ,עקב חיוב פתאומי ע"י חברת אורנג' לאחר התנתקות מוחלטת של כ-4 שנים.
הסיפור הוא כזה: לפני כ- 6 שנים הפסקנו להשתמש בשירותי חברת אורנג' כי קיבלנו תנאים יותר טובים בחברה מתחרה סלקום. בשנת 2009 ההורים גילו בפירוט כרטיס אשראי חיוב שנעשה ע"י חברת נטוויז'ן. לאחר בירור קצר התברר כי החיוב עבור שיחות לחו"ל דרך חברת נטוויז'ן מקו ששייך לאורנג', אך כלל לא שייך למשפחתנו וחויבנו בטעות, עקב טעות בזיהוי. לאחר כמה מכתבים זוכנו. וכמובן אמי ניגשה לתחנת שירות של חברת אורנג' וביקשה ניתוק מוחלט של כל המנויים באורנג' עקב אי שימוש בשירות ושבעתיד לא יקרה לנו מצב דומה. חשבו לי לציין כי הפקידה של חברת אורנג' מאד התעקשה שלא נחסום את מנויים כי אולי בעתיד נרצה לחזור. אך אמי אמרה, שהיא לא רוצה להיות לקוחה של חברת אורנג' יותר וכן היא מבקשת לחסום את כל המנויים.
לפני כשבועיים קיבלו ההורים שלי חשבון מחברת אורנג' ע"ס 279 ש"ח עבור תקופה מדצמבר עד ינואר עבור שיחות מאחד המנויים.
בגלל תמימותם ועל פי הידיעה שחסמו בעבר את כל כרטיסי סים, אפילו לא התייחסו ברצינות לחשבון, אבל לפני שלושה ימים קיבלו מכתב נוסף ובו הוסבר שהוראת קבע לא כובדה ויפתח תיק אשר יועבר לטיפולו של עורך דין באם לא יוסדר התשלום. ההורים שלי מיד יצרו קשר עם שירות לקוחות ונאמר להם ששני מנויים חסומים, אבל מנוי אחד לא, וכן נעשה בו שימוש לאחרונה ועליהם להסדיר כמה שיותר מהר את החוב ורק לאחר מכן לעשות את כל הבירורים, או לחילופין להגיש תלונה במשטרה כל גניבת כרטיס סים ושימוש בו על ידי מישהו אחר.
יום למחרת נסעה אמי לתחנת שירות הלקוחות לברר למה לא נחסמו כל המספרים, ובכמה מסתכם כל החוב עד סוף פברואר. הפקידה בשירות הלקוחות אמרה כי לא צויין במחשב שהם ביקשו לחסום מנויים.....
וסך כל החוב העתידי עומד ע"ס 5000 ש"ח. היא גם הדפיסה את פירוט השיחות ואמרה שכנראה מישהו גנב כרטיס סים והשתמש בו, ושיגישו תלונה במשטרה כדי לעצור את תהליך החוב.
אמא שלי שוב ביקשה לחסום את כל המנויים ולהמציא לה מסמך על כך. אך הפקידה ענתה שהיא חוסמת, סובבה לה את מסך המחשב, גזרה כרטיס סים, שאנחנו עדיין לא מבינים מה הוא הכרטיס הזה ומאיפה היא לקחה אותו, אבל במקום מסמך רשמה לה מספר פנייה והסבירה כי לפי מספר הזה, יהיה ניתן לבדוק שביקשנו לחסום מנויים.
כמו כן הגישו ההורים תלונה במשטרה ושלחו את כל המסמכים הרלוונטיים למחלקת פיננסים ומחלקת שירות לקוחות של אורנג' על מנת לעצור את תהליך משפטי.
כמובן סחוטים מיום עמוס, הפסד יום עבודה והודעה על חוב של 5000 ₪ ניסו בערב לחפש איזה שהם מסמכים משנים שעברו שנשארו מאורנג' . ולהפתעתם בין המסמכים השונים שהם שומרים מצאו כרטיס סים סגור בשקית ועליו רשמו את מספר המנוי. המספר היה תואם למספר שממנו נעשו שיחות.
אז הכרטיס לא נגנב. פשוט באורנג' לא ניתקו את המנוי ומישהו השתמש בו לרעה.
השאלה שלי האם חברת אורנג' יכולה להפיל על ההורים שלי חוב אם יגידו שהכרטיס נמצא בידיהם? ואיך להמשיך ולהתנהג נכון בסיטואציה שנוצרה. והאם אפשר להגיש תביעה נגד חברת פרטנר תקשורת בע"מ על עוגמת נפש שנגרמה להורים שלי עקב טעות שלהם ואי ניתוק מוחלט של כל המנויים.
בכבוד רב,
טטיאנה טמצין
שלום טטיאנה
בהחלט מקומם
לאור הכתוב בהחלט נראה כי קיימת לכם זכות לאור התנהלותה של החברה. המלצתי הינה כי תפנו ראשית במכתב אל החברה ופרטו את מופרכותו של החוב לאור העובדה שאמך דרשה לנתק את כל המנויים ונענתה בחיוב.
בנוגע לכרטיס סים, העובדה שהכרטיס אצלכם בהחלט מוסיפה לטענותיכם.
משכך דרשו במכתב פיצוי כלשהו בסך מאות שקלים עבור עוגמת הנפש ובזבוז הזמן.
בהצלחה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר