ביום שני, 23.04.2012 רכשתי שני זוגות סנדלים (להלן – "המוצר").
שילמתי עבור המוצר סכום של 274.99 ₪.
יום למחרת נקרע הסנדל ברחוב-באמצע הכביש-מיד לאחר שנעלתי אותו. לא יכולתי ללכת עוד צעד אחד. חיפשתי חנות בסביבה, ונאלצתי לקנות נעל חדשה ב100 ש"ח-כי זו הנעל הכי זולה שהיתה להם. בעקבות כך אף איחרתי לעבודתי.
עבדתי משמרת של 8 שעות-רובה בעמידה-והנעלים הכאיבו לי וגרמו לי לפצעים שיש לי עד היום.
ביום רביעי, 25.04.2012 התקשרתי לחנות הנ"ל על מנת לבטל עסקה. נאמר לי כי אין טעם שאגיע לחנות כי לא אקבל החזר כספי.
כאשר התקשרתי שוב שינתה המוכרת את תשובתה ואמרה שתבטל את העסקה רק אם אגיע תוך שעה כי החנות נסגרת (ערב יום העצמאות).
לאחר שהסברתי שאין זה ביכולתי וכי כאשר יכולתי להגיע נאמר לי כי לא יבטלו את העסקה-וזאת בניגוד לחוק. לבסוף ניאותה המוכרת לטפל בכך אך רק ביום ראשון-למרות שהתרעתי כי אז יפוג זמן ביטול העיסקה לפי הקבוע בחוק.
ביום ראשון, 29.04.2012, ניגשתי לחנות הנ"ל וביקשתי להחזיר את המוצר, בהתאם להוראות תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה). נתקלתי בסירוב מצדם, זאת למרות שבטלפון נאמר לי שאם אגיע ביום זה תבוטל העיסקה. כאשר חזרתי והזכרתי את השיחה המוכרת נשארה בעמדתה ואמרה כי אין זו אשמתה שלא החזרתי אותם במהלך 48 השעות מיום הקנייה-למרות דבריה בטלפון.
המוכרת הציעה להחליף לי את הזוג הפגום, ואף ענתה על שאלותי, אך כאשר התעקשתי על ביטול עיסקה ניאותה לתת לי זיכוי לשבועיים בלבד. כאשר התרעתי בפניה כי זו עבירה על החוק וכי אגיש תלונה ענתה כי אין בידה תשובה אחרת.
המוכרת נהגה בי כמו ילדה קטנה, בזלזול ואף ענתה לי תשובות כמו "זו לא בעיה שלי" ו-"זה מה יש".
יש בידי את הזיכוי, הקבלה מהנעליים שקניתי לאחר שהסנדל נקרע, תמונות של הסנדלים הקרועים ותדפיס אשראי.
ברצוני לתבוע אותם.
אני לא יודעת על מה ובאיזה סכום.
הכנתי אף מכתב לחנות-שאשלח אליהם לפני התביעה.
אם בכל זאת אתבע אני לא יודעת איך למלא נכון את הטופס ואת מי בדיוק לתבוע.
שלום רב,
אכן ניכרת התנהלות והתעמרות בך כלקוחה ולא קיבלת מענה מיידי לבעייתך. לצערי החוק היבש במקרה של רכישת נעלים קובע שרק בתוך 48 שעות ממועד הרכישה ניתן לבטל העסקה ולקבל את הכסף חזרה.
בפנייתך ניכרת השתלשלות מצערת של לוחות זמנים, הטעיה (כנראה מכוונת) ושכחה פתאומית של התחייבות שתבואי ביום ראשון הכל יהיה בסדר.
ממליצה לשלוח את מכתב ההתראה טרם הגשת תביעה קטנה. תארי את השתלשלות העניינים הדגישי את עוגמת הנפש והנזק שנגרם לך (כספי וגופני).
דרשי זיכוי מלא ופיצוי כספי.
אם לא יעזור ניתן לשקול הגשת תביעה קטנה, תוכלי להיכנס לאתר בתי המשפט יש טפסים והדרכה כיצד למלא את הטופס.
עליך לתבוע את החנות בסכום הרכישה, בנזקים שנגרמו לך ובעוגמת הנפש.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
תודה שענית לי.
המצב כל כך הכעיס אותי כי המוכרת אפילו לא שכחה את השיחה בינינו, היא פשוט אמרה שאין מה לעשות, הזמן עבר. היא זילזלה בי והתחילה לספור את הימים שעברו כדי "להוכיח" לי שעברו יותר מ48 שעות-כאילו שלא ידעתי את זה!
אני שוקלת בכובד ראש האם לתבוע, ואף התחלתי להכין את כל הטפסים וקרעתי חומר רקע על תביעות קטנות וכו'.
כמובן שאני מעדיפה לקבל את הכסף מהחנות בלי לתבוע, ולכן כתבתי את המכתב הבא כמכתב התראה לחנות ואשמח לדעת מה דעתך-
לכבוד:
חברת "גריז אביזרי אופנה בע"מ
רח' הרצל מס' 39
חיפה
שלום רב,
הנדון: בקשה לביטול עסקה והחזר כספי
על פי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) התשע"א-2010
ביום שני, 23.04.2012 רכשתי שני זוגות סנדלים (להלן – "המוצר") בחנותכם בכתובת הרצל 39, חיפה.
שילמתי עבור המוצר סכום של 274.99 ₪ (מצורף צילום החשבונית) באמצעות כרטיס אשראי (ללא תשלומים).
יום למחרת נקרע הסנדל ברחוב מיד לאחר שנעלתי אותו, ועל כן, נאלצתי לקנות נעל חדשה. בעקבות כך אף איחרתי לעבודתי.
ביום רביעי, 25.04.2012 התקשרתי לחנות הנ"ל על מנת לבטל עסקה. נאמר לי כי אין טעם שאגיע לחנות כי לא אקבל החזר כספי.
כאשר התקשרתי שוב שינתה המוכרת את תשובתה ואמרה שתבטל את העסקה רק אם אגיע תוך שעה כי החנות נסגרת (ערב יום העצמאות).
לאחר שהסברתי שאין זה ביכולתי וכי כאשר יכולתי להגיע נאמר לי כי לא תבטלו את העסקה-וזאת בניגוד לחוק. לבסוף ניאותה המוכרת לטפל בכך אך רק ביום ראשון-למרות שהתרעתי כי אז יפוג זמן ביטול העיסקה לפי הקבוע בחוק.
ביום ראשון, 29.04.2012, ניגשתי לחנותכם הנ"ל וביקשתי להחזיר את המוצר, בהתאם להוראות תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה). נתקלתי בסירוב מצדכם, זאת למרות שבטלפון נאמר לי שאם אגיע ביום זה תבוטל העיסקה. כאשר חזרתי והזכרתי את השיחה המוכרת נשארה בעמדתה ואמרה כי אין זו אשמתה שלא החזרתי אותם במהלך 48 השעות מיום הקנייה-למרות דבריה בטלפון.
המוכרת הציעה להחליף לי את הזוג הפגום, אך כאשר התעקשתי על ביטול עיסקה ניאותה לתת לי זיכוי לשבועיים. כאשר התרעתי בפניה כי זו עבירה על החוק וכי אגיש תלונה ענתה כי אין בידה תשובה אחרת.
על כן, אני מבקשת מכם לתאם איתי מועד לקבלת החזר כספי על הסנדלים וכן פיצוי כספי על עוגמת הנפש, החזר על הטרחה והכסף שנאלצתי להוציא על נעל חדשה (שעלתה לי 100 ₪).
סה"כ 500 ₪.
יש ליצור איתי קשר על מנת לשלם פיצוי זה תוך 7 ימים מיום משלוח מכתבי זה.
אם לא כן, בכוונתי לפנות לבית המשפט בכדי לממש את זכויותי להשבת הכספים המגיעים לי וכל נזק אחר שנגרם לי בשל סירובכם לבטל את העסקה בתוספת הוצאות משפט.
לא תשלח אזהרה נוספת.
-----
העלתי את זה בעוד פורום ושם כל הזמן קיבלתי תגובות שונות וזה הפך אותי למאוד חסרת ביטחון ושיניתי אותו אחר כך, אבל זה המקור.
האם זה יותר מידי?האם סכום הכסף צריך להיותר יותר גבוה או יותר נמוך?
האם הניסוח טוב?האם להוסיף\להחסיר פרטים?
תודה מראש
ברמת העיקרון הנוסח טוב, מתאר השתלשלות עובדתית.
לעניין הסכום שאת דורשת כפיצוי זה עניין פתוח ויש דעות לכאן ולכאן. 250 שקלים פיצוי נראה לי סכום סביר שהחברה גם יכולה לשקול באמת לשלם.
קחי בחשבון שלפי החוק היבש אינך זכאית לקבל החזר כספי שכן חלפו מעל 48 שעות ממועד הרכישה.....
בהצלחה !
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין יצחק כהן (צחי) 053-6243460
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר