שלום רב, יש לי 50% זכויות בדירה של ההורים, אני רוצה לבצע ה"עברה ללא תמורה" של כל ה 50% להורים, הנקודה היא שיש עדיין משכנתא על אותה הדירה, בה אני רשום כלווה. להלן מספר שאלות: 1 - האם צריך אישור של הבנק על מנת לבצע העברת זכויות להורים ? 2 - האם יש תרחיש כלשהו שהעברת זכויות לא תחשב כ"העברה ללא תמורה" אלא "העברה עם תמורה" ? כמו למשל מצב בו הבנק מחליט להוריד אותי מהמשכנתא ואז כאילו בגלל שמצבי הכלכלי משתפר אז אולי זה נחשב כ"תמורה" גם אם היא לא כספית.
1- צריך אישור.
2. אני לא חושב שזה יכול להוות "תמורה".
יש לוודא השלכות מס נוכחיות ועתידיות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום, עסקת מכר ללא תמורה (במתנה) חייבת בדיווח כמו כל עסקת מכר אחרת. לתשומת ליבך, העברה במתנה לאו דווקא תמנע חבות במס שבח עתידי שכן בתך תכנס בנעלייך לעניין מועד ושווי הרכישה המקוריים על ידך. מו...
המשך תשובה