שלום רב, יש לי דירה מלפני הנישואין שרשומה על שמי בלבד. לאחר הנישואין אני רוכש דירה עם אשתי כך שזו תהיה דיתי השנייה ודירתה הראשונה. הוצע לי להעביר את הדירה להוריי על מנת לשלם מס רכישה מופחת (להורי יש דירה). "הבעיה" היא שהדירה ממושכנת והבנק לא מאשר את העברה אלא אם נסלק את המשכנתא וניקח אותה מחדש ובתנאים פחות טובים. האם מספיק לבצע העברה להוריי ולדווח כחוק לרשוית המס + רישום הערת אזהרה ע"ש ההורים מבלי רישום בטאבו? באופן כללי, האם חובה לרשום נכס בטאבו? האם העיסקה יכולה להיחשב "כפקטיבית" אם לא בוצע רישום בטאבו? תודה רבה!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רמי שלום, ככל שברשות בתכם לפחות דירה אחת נוספת על דירת המתנה שתתקבל, אזי תהיה חבות בשבח בגין מכירת איזו מהדירות (ניתן לתכנן כמובן איזו כדאי למכור תחילה וכיו"ב). ככל שדירת המתנה תהיה דירתה היחידה, תוכ...
המשך תשובה