תושב ישראל בן 67 , אזרח בריטי שהוא תושב קבע בישראל מעוניין למכור נכס על שמו (בית בלונדון) ולהעביר את התמורה לנכס לארץ על מנת לרכוש דירה לעצמו בישראל. אין לו נכסים בארץ. האם יש מיסוי כפול מה גובהו אם כן אינו מקבל פנסיה מישראל או כל קיצבה אחרת האם פרמטרים אלו משפיעים על המיסווי לגבי מס שבח אודה לכם מאוד על כל תשובה שתוכלו לספק
בשל האמנה בין ישראל לבין בריטניה, אין מיסוי כפול.
על נכס בחו"ל אין מס שבח אלא חל מס רווח הון והוא מחושב על הרווח הריאלי (מעבר לאינפלציה) בין התמורה ממכירת הדירה לבין עלות רכישת הדירה.
אם אין הכנסה לפנסיונר אזי בהחלט המס יחושב בהתאם ואף מומלץ לבחון פריסת רווח ההון על פני כמה שנים, בכדי להוריד את המס באופן דרסטי...
מומלץ לקבל ייעוץ בנדון, תוך פריסת כל העובדות (אולי למשל: הוא עולה חדש/תושב חוזר ותיק, הפטור ממס במשך 10 שנים מאז עלייתו/חזרתו לישראל ?).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שנתיים לא מהווה תקופה המספיקה לנתק תושבות אלא 4 שנות מס ולכן אתה חייב לתכנן את המעבר והשלכותיו. ככל ואתה עובר לתקופה הפוחתת מ-4 שנים אין סיבה לנתק תושבות לא בביטוח לאומי ולא במס הכנסה - חבל שתאבד זכ...
המשך תשובה