שלום רב. קיימת אפשרות שאבי יקבל ממזרח אירופה סכום כסף מסוים (מאות אלפי שקלים), בהתאם לחוק באותה מדינה, הקובע מתן פיצוי בגין נכסים שהיו למשפחתו ונלקחו ע"י השלטונות באותה מדינה מתקופת השואה ועד היום. ע"פ אותו חוק, לא נדרש לשלם מס עבור הסכום הנ"ל באותה המדינה. השאלה היא, אם וכאשר יועבר לאבי הסכום הנ"ל, האם הוא יידרש לשלם על כך מס בישראל? בתודה מראש, אוריאל.
שלום רב, השאלה מתאימה לפורום מסוי ולא השבת רכוש ולעצם העניין נראה לי כדאי לאביך לקבל חוות דעת בכתב ממומחה למיסוי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יואל לוי ושות`
055-4532749
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, במקרים מסוימים ניתן להתנגד ולדרוש את הקרקע אבל לא בכל מקרה, תלוי בנסיבות. בכל מקרה רצוי לבדוק היטב לפני קבלת החלטה, שכן יכולים להיות פערים משמעותיים בין האופציות. מציע להגיע ליעוץ בעניין....
המשך תשובה