אני ובעלי נשואים שבע שנים. יש לנו שלושה ילדים בגילאים 3.5,2, ותינוק בן 9 חודשים. אנו גרים, מהיום שהכרנו, במשק חקלאי ששייך להוריו. מעולם לא שילמנו שכר דירה או חשמל וכדומה. כעת שאני רוצה להתגרש, לאחר בגידה-מצידו. הוא רוצה שאני אעזוב את הבית. האם מקובל לבקש ״פיצוי״ על עזיבת הבית? בנוסף, הוא מעוניין במשמורת משותפת. האם במשמורת משותפת אין תשלום מזונות, מלבד חינוך?הוא עובד כשכיר במשק אביו.
בנסיבות העניין, בעלך חייב בתשלום מזונות עבור שלושת הילדים ובנוסף במחצית מהוצאות השכירות של הדירה שתעברי להתגורר בה.
במשמורת משותפת, עפ"י הפסיקה, משולם סך של 75% מסכום המזונות שהיה משולם במקרה שהמשמורת היתה של האם בלבד.
ברם, משמורת משותפת אינה נפסקת כדבר שבשיגרה ואינה נתונה לשיקול דעתו של האב, אלא לשיקול דעתו של ביהמ"ש לאחר קבלת תסקיר מתאים מרשויות הרווחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יוני שמיל
055-4532834
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אלה שלום, התאריך המדובר נקבע מועד הקרע, והוא בדרך כלל בהגשת הבקשה ליישוב סכסוך. אם יש חשד להעלמת/הברחת כספים קודם לכן, ניתן להגיש בקשות בנושא, ואם נעשו העלמות/הברחות כספים, בית המשפט/בית הדין, יורה ...
המשך תשובה