שלום. אני יודע שאחת מהעילות המוכרות לגט היא אי קיום יחסי אישות. האם הדין מגדיר תקופת זמן של אי קיום יחסי אישות לצורך הגשת בקשת הגירושין בטענה שהאישה מורדת? האם ניתן לטעון בבקשת הגירושין שהאישה מורדת בלי לבקש שלום בית?
הי יאיר,
ביה"ד אינו ממהר להכריז על אשה כמורדת. ולא כל אישה שאיננה מקיימת יחסי מין עם בעלה נחשבת למורדת. ההכרזה של ביה"ד על אישה כמורדת כמורדת נעשית בשלבים – בית הדין הרבני מתרה באישה ומאפשר לה 12 חודשים לחזור בה. אם היא לא חוזרת ממרידתה לאחר 12 חודשים, היא מוכרזת כמורדת. ברגע שהאישה מוכרזת כמורדת יש לכך השלכות. בעניין שלום בית אינך חייב לעתור לשלום בית בתביעת הגירושין. בהצלחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ומגשר יוני שמיל
055-4532834
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
עדנה שלום צריך לבדוק נתונים נוספים. מי הגיש את תביעת הגירושין? מהי הסיבה לגירושין? אם הסיבה הינה מבעלך, אזי הוא יחוייב בתשלום כתובה. יוני שמיל, עו"ד...
המשך תשובה