אני אם חד הורית ולאחרונה לקיתי בהפיטיטיס (צהבת בי). האם מדובר במחלת מקצוע אשר מגיעה לי בגללה נכות מביטוח לאומי?
צהבת c נחשבת למחלת מקצוע בהתאם לרשימה הסגורה, המוסד לביטוח לאומי מפצה עובדים שנפגעו במסגרת עבודתם כאשר הפגיעה מוכרת כתאונת עבודה, מחלת עבודה ומיקרוטראומה.
במקרה שלך תצטרכי להוכיח כי נדבקת במחלה במסגרת עבודתך, בד"כ המוסד לביטוח לאומי דוחה את הבקשה לפיצויים ולכן יש צורך להוכיח ולשכנע את ביהמ"ש כי ההידבקות הינה במסגרת עבודתך.
לא מזמן פורסם פס"ד של רופא שהוכר כנכה כתוצאה מעבודתו ונקבעו לו אחוזי נכות לכל החיים עקב הידבקותו מחולה שלקה במחלה.
הרבה בריאות ומקווה שעזרתי לך
עו"ד, שמעון אלפסי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אורן מעוז משרד עו"ד
055-4532935
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
יש למלא טופס תביעה להכרה במחלת מקצוע או ליקוי רפואי כתוצאה מתנאי עבודה. יש לשים לב שברוב המקרים אין להסתפק רק באישור הרופא התעסוקתי ויש חשיבות רבה ליתר התיעוד הרפואי ולתאור תנאי העבודה הרלוונטיים....
המשך תשובה