האם מישהו יכול לפרש לי את הרמב"ם? "אסור לאדם למנוע אשתו מעונתה ואם עבר ומנע כדי לצערה עבר בלא תעשה שבתורה שנאמר שארה כסותה ועונתה לא יגרע. ואם חלה או תשש כחו ואינו יכול לבעול ימתין ששה חדשים שמא יבריא שאין לך עונה גדולה מזו. ואח"כ או יטול ממנה רשות או יוציא ויתן כתובה"
שלום יובל.
הפירוש של הרמב"ם הוא שיש חובה לכל בעל לקיים יחסי אישות מסודרים עם האשה בזמני מינימום שנקבעו לכל סוג עבודה שלו, דהיינו יש חייבים לא פחות מכל יום יש חייבים לא פחות מפעמיים בשבוע יש חייבים פעם בחודש ויש חייבים [יורדי ים ומדבריות] שחייבים מינימום פעם בחצי שנה.
החובה היא לבעל לקיים באם האשה מעוניינת, אם היא לא מעוניינת הוא פטור.
גם לאשה אסור למנוע יחסי אישות מהבעל כדי לצערו.
שארה כסותה לרוב הפוסקים מדובר על חיוב הבעל במזונות ובגדים לאשה.
מי שחלה ולא יכול לקיים יחסי אישות עם האשה עד חצי שנה זה לא נחשב עילת גירושין, אם הוא לא יהיה מסוגל יותר מכך זו עילת גירושין ולאשה מגיע כתובה.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבשלום נגר - טוען רבני ומגשר
053-7105232
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שרה שלום וברכה, בעיקרון יש מקום לתביעת כתובה לאחר הגט, אבל במקרים רבים בית הדין כבר לפני הגירושין מכריע בעניין הכתובה. במקרה שלך אם לא היה ויתור מצידך על הכתובה או תביעה שלך לכתובה שנדחתה, אזי ככל ה...
המשך תשובה