נעצרתי במחסום משטרתי , והשוטר דרש ממני לפתוח את תא המטען. כשהסברתי לו שאני ממהר ואין לי שום דבר לא חוקי, הוא אמר שהוא מרגיש ריח מוזר מהאוטו ובגלל זה יש לו זכות לחפש. בסופו של דבר הוא מצא בתא הכפפות גרם וחצי של חשיש לשימוש עצמי. לא הייתה לו שום סיבה אמיתית לעצור דווקא אותי האם החיפוש הזה נחשב חוקי? במידה והשוטר המציא את עניין הריח רק כדי לקבל עילה, האם בית המשפט יכול לפסול את הסם שנמצא כראיה ולא לבסס עליה כתב אישום?

שלום נחשון,
חשד סביר לחיפוש על בסיס ריח הוא חוקי, כל עוד השוטר יכול להריח סם.
אציין שבנסיבות של האירוע המתואר נדמה כי קיים קושי מובנה להריח את הסם וצריך לראות את דו"ח הפעולה או מצלמת הגוף של השוטר.
במידה ויוגש כתב אישום ותעלה שאלת חוקית החיפוש בית משפט מוסמך לפסול את הראיה אם יוכח לו כי לא היה חשד סביר.
בהצלחה רבה!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין | גיא ארנברג
055-4546943
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום אופיר, מהשאלה שלך עולה כי קיימת כוונה להגיש נגדך כתב אישום בעבירת סמים. בטרם יוגש כתב האישום יש לך זכות לטעון טענות מדוע יהיה נכון להימנע מהגשת כתב אישום בעניינך. מדובר בזכות שימוע ומכת...
המשך תשובה