אבא הלל 7 , רמת גן (אזור המרכז)
המשרד עוסק בתחום המקרקעין על כל גווניו ובהוצאה לפועל. עו"ד אסף אלקוני מוסמך כעו"ד משנת 1995.
משרד העוסק בתחום הנדל"ן לרבות קנייה, מכירה והשכרה של דירות מגורים.
המשרד עוסק בכל סוגי העסקאות - רכישה/ מכירה/ רכישה מקבלן/ השכרה; ובכל סוגי הנכסים - נכס הרשום במינהל/ בטאבו/ בחברה משכנת/ ביו"ש.
המשרד מלווה את הלקוח בכל ההליך, החל משלב המו"מ, חתימת החוזה, ביצוע החוזה והנהלות מול גופי המיסוי והרשות המקומית, ועד למסירת החזקה וסיום הרישום הפורמאלי של הדירה ברשויות השונות.
את הלקוח מלווה באופן אישי עו"ד אסף אלקוני שהינו בעל ותק של 19 שנה בתחום המקרקעין.
כמו כן, במשרד קיימת גם מחלקת הוצאה לפועל המייצגת חברות ופרטיים.
במשרד קיימת מערכת לתקשורת דוא"ל ישירה להוצאה לפועל, והפעולות המבצעיות מתבצעות "און ליין" בלחיצת כפתור.
שפות: עברית
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עו"ד מספר 1! הוציא אותי מבלאגן רציני שהייתי בו, והכל בצורה כל כך מקצועית ומהירה. חד משמעית ממליצה!
רציתי לומר תודה, אני נעזרת בפורום בעיקר בנושאים הנוגעים למכירת דירה והמשיב הוא עו"ד אסף אלקוני. תמיד קיבלתי תשובות מאוד ענייניות ותוך זמן קצר. תודה רבה!
עו"ד אסף אלקוני ליווה אותי בעסקה מורכבת לרכישת דירה. עוה"ד גילה מקצועיות והיה זמין וסבלני. העסקה הושלמה בהצלחה!
רכשנו דירה ורק אחרי שהעסקה הושלמה התברר ששבועות לפני החתימה, אושרה במועצת העיר תוכנית לבניית מגדל תעסוקה ומסוף תחבורה ענק ממש מול הדירה, הפרויקט יסתיר לחלוטין את הנוף, יפגע בפרטיות. המוכרים לא הזכירו את התוכנית במהלך המשא ומתן, למרות שהיו שותפים להתנגדויות שכנים שהוגשו נגדה. האם הסתרת המידע נחשבת להפרת חובת גילוי ותום לב, והאם ניתן לתבוע פיצויים על ירידת ערך הדירה גם לאחר שהעסקה נסגרה?
אי גילוי על תב"ע פוגעת
יש לבדוק את חוזה המכר ואת הצהרות הצדדים .
לכאורה תכנית בניין עיר שאושרה , אינה בבחינת "פגם נסתר " , כיוון שהייתה ידועה לכל .
מצד שני , יש לבדוק מה היו המצגים בחוזה עצמו , מה גילו המוכרים , מה היו אמורים לבדוק הרוכשים , כדי לדעת האם יש כאן הפרת חובת גילוי , ו/או חוסר תום לב.
שלום מכרתי דירה חדשה מהקבלן לפני גמר הבנייה. תהליך המכירה היה בהסבת ערבות באישור הקבלן והבנק המלווה הקבלן דרש עבור ההסבה כ7000 ש"ח וכן הבנק המלווה של הפרויקט דרש סכום זהה שאלתי: האם הסכומים הללו הגיוניים? מותר לדרוש כ15 אל"ש בשביל להסב ערבות?
גביית עמלת הסבת ערבות
כעיקרון הכל אמור להית מוסדר בחוזה .
בכל מקרה, מבחינת הדין הכללי , אין מניעה לגבות עמלות כאמור.
הבנק כפוף לפיחקוח על הבנקים , וכל עמלה אמורה להיות מעוגנת בתעריפון הבנק - כך שאתה יכול לדרוש את התעריפון ולוודא אם העמלה שגובים ממך נקובה בתעריפון .
לגבי הקבלן - כאן קובע המוסכם בחוזה - החוק לא מגביל את הסכום .
בכל מקרה, את העמלה לקבלן יש לשלם רק בפנקס השוברים של הדירה , כתשלום לחשבון הליווי ,ולא בשום דרך אחרת .
האם כאשר שלושה בני משפחה קונים יחד דירה הם מאבדים את הזכויות העתידיות בקניית דירה והאם הם משלמים מס רכישה ושבח ?
רכישת דירה ע"י 3 בני משפחה
השאלה כוללת התיחחסות גם למס שבח וגם למס רכישה , למרות שמדובר במסים שונים עם מערכות כללים אחרות .
לגבי מס רכישה - ככל שלא מדובר על זוג נשוי ו/או על ילדים קטינים , אזי בני משפחה יכולים לרכוש נכס במשותף .
לגבי מס רכישה - מי שרוכש 1/3 דירת מגורים , ואין לו באותה עת דירת מגורים נוספת שחלקו בה עולה על 1/3 , והוא עומד בכל שאר התנאים הנדרשים ( תושב ישראל ) יכול לעתור לתשלום מס רכישה לפי מדרגות דירה יחידה ( כמובן שיש לבדוק את העסקה הספציפית , ולא ניתן להסתמך על תשובה זו כיעוץ משפטי ).
מס שבח אינו רלוונטי בעת הרכישה , אבל ראוי להדגיש כי מי שבבעלותו חלקי דירות שאף אחד מהם לא עולה על 1/3 ,יכול למכור את מלא חלקו בדירה אחת ולעתור לפטור ממס שבח במכירה ( כמובן שיש לבדוק תנאים נוספים , כגון תושב ישראל, העדר זכויות בניה נוספות בדירה וכד' ) , אבל מרגע שמכר, כל שאר חלקי הדירות שבבעלותו "ייצבעו" והוא יחויב במס שבח במכירתם .
בשנת 1988 רכשנו בעלי ואנוכי חנות. בעלי היה אז עצמאי. כיום אני נחשבת ליחיד ורוצה למכור את החנות. איני זוכרת אם הזדכינו על מע"מ בזמנו .שאלתי האם בתור יחיד יש להוסיף מע"מ על המכירה. הקונה הינו עוסק זעיר. האם לבדוק זאת ברשויות אשמח לתשובה לפני חתימת חוזה תודה יונית
תשלום מע"מ במכירת נכס
חשוב מאוד לברר את נודא המע"מ ברכישה .
אם הרכישה היתה ע"י עוסק , לא סביר שהוא לא קיזז את המע"מ , כיוון שזה סכום משמעותי שלא מוותרים עליו בקלות .
אם קוזז המע"מ ברכישה אז ברור שיש להוציא חשבונית במכירה ( או לדווח על עסקת אקראי) ולשלם את המע"מ .
