שימו לב נהגים העוברים עבירות תנועה (תעבורה) ובצידם קיימות גם נקודות, הדבר יותר חמור מעונשים שניתנים בבתי משפט מבחינה מנהלית.

 

משרד הרישוי יכול לפסול את רישיונך לתקופות של 3 חודשים וגם תשעה חודשים, דבר היכול להוביל אותך לזימון בדיקות מרב"ד. הכוונה לבדיקות כשירות רפואית לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

אל תקלו ראש גם אם מדובר לכאורה בעבירה קלה ובצידה קיימות נקודות. נקודות אלו מצטברות ומובילות בסופו של דבר לפסילת רישיון.

 

משרד הרישוי מתחיל לספור לכם נקודות:

 

12 נקודות רישוי - מחייבות את הנהג בביצוע קורס נהיגה מונעת.

 

עליך להיות זהיר במשך שנתיים עד למחיקת הנקודות.

 

22 נקודות רישוי - מחייבות את הנהג בביצוע קורס נהיגה נכונה.

 

כאן המצב שונה ועליך להמתין ארבע שנים עד למחיקת הנקודות.

 

36 נקודות ומעלה - מעבר בהצלחה של מבחן תאוריה, וגם פסילת רישיון ל-3 חודשים מלאים.

 

36 נקודות פעם שניה - דהיינו הגעה ל 72 נקודות.

 

העונשים הופכים קשים, תוטל עליו פסילת רישוי של 9 חודשים. והנהג יידרש למבחני הקורסים (מרב"ד) + תיאוריה וטסט, וזה בתוך 4 שנים מיום העבירה האחרונה של 36 הנקודות הראשונות.

 

מה מטרת שיטת הניקוד?

 

המטרה של שימוש נקודות לחובת הנהג מהווה אמצעי למעקב אחר עבירות תעבורה שביצע. שיטת הניקוד אינה מתרכזת בנהגים שהורשעו לעתים רחוקות, אלא עיקר המיקוד שלה בנהגים עם עבירות שחוזרות על עצמן מסוגים שונים.

 

בהתאם לחומרת העבירה, מוטלות על הנהג קנסות, פסילות ועוד, ובנוסף צבירת נקודות לחובתו. בצורה זו מטרת שיטת הניקוד לחובת הנהג נועדה להרתיע נהגים מלבצע עבירות תעבורה נוספות. היא גם משמשת עבור המשטרה אמצעי לזיהוי נהג מורשע בעבירות שחוזרות על עצמן, על מנת שידע אותו שוטר שתופס נהג, מה לרשום בדו"ח כנגדו.

 

שיטת הניקוד מרתיעה נהגים לבצע עבירות, ובכך שומרת על בטיחות הולכי רגל ונהגים אחרים בדרכים. ובנוסף היא מסייעת לאותם נהגים שהורשעו בנהיגה בלתי זהירה כלים שבאופן הדרגתי יסייעו להם לשפר את נהיגתם ולהבטיח שהם כשירים לעלות על הכביש מבלי לבצע עבירות ולסכן חיי בני אדם מסביבם.

 

מה הסיכויים שלכם להצלחת מחיקת נקודות תעבורה?

 

נהגים רבים נקלעים לקשיים כשכמות הנקודות עולה בהתאם למידת העונש שביצעו. ולכן הם מחפשים דרכים שונות למחיקת אותן נקודות שצברו כדי לחסוך מעצמן קורסי נהיגה בסיסיים או קורסי נהיגה מתקדמים, מבחן תיאוריה, מבחן מעשי ובנוסף רישיונם עלול להיפסל לכמה חודשים טובים אשר יקשה עליהם על מהלך החיים התקין.

 

ישנם נהגים שירוצו לשלם ולהתפטר מהדו"ח או ישנם שיחליטו לא להתייחס כלל לדו"ח. החוק מחייב אותם תוך 90 יום לשלם או להגיש בקשה להישפט.

 

מעשים אלו הם מעשים פזיזים, מתוך לחץ ולכן הדבר הראשון כדי להגדיל את הסיכויים שלכם למחיקת נקודות היא, קודם כל להתייעץ עם עורך דין תעבורה. לפני שמחליטים על פעולה כלשהי, ייעוץ עם עו"ד תעבורה היא ללא עלות, זאת רק שיחת טלפון. ולכן נצלו את האופציה לקבל ייצוג דרך עו"ד תעבורה.

 

מלבד הדו"חות שאותם נהגים מקבלים מהשוטר ובצידם קנסות ונקודות, ישנם דוחות שהשוטר נותן הזמנה לדין וזה בעבירות חמורות יותר. ניתן לומר מלבד הנקודות קיימת אפשרות לפסילת רישיון וקנסות גבוהים הניתנים על ידי בית משפט. גם במקרים אלה חשוב מאד לייעוץ וייצוג של עורך דין לתעבורה לצורך מתן ייצוג למניעה לפסילת רישיון נהיגה וטיפול בביטול הנקודות.

 

הפרמטרים המתייחסים לביטול נקודות ופסילת רישיון

 

בכל עבירה ועבירה הנוגעת לפסילת רישיון או לביטול הנקודות בתי משפט מתייחסים למספר פרמטרים:

 

1. נסיבות מיוחדות - יהיה ניתן להתחשב במצב, ברקע או בנסיבות של הנהג.

 

2. היעדר עבר תעבורתי של הנהג.

 

3. הגעה להסדר טיעון - כשלים או בעקבות ליקויים שנמצאו בדו"ח או בנסיבות העבירה.

 

איך ניתן לברר כמה נקודות יש לכל נהג?

 

קיימות 4 דרכים על מנת לבדוק את הנקודות הרעות העומדות לנו.

 

1.         דרך אתר האינטרנט: בפנייה מקוונת תוכלו לקבל תדפיס לביתכם.

 

2.         שירות טלפוני: במוקד בטלפון 5678* - עליכם יהיה להזדהות עם מספר ת"ז ומספר רישיון נהיגה.

 

3.         עמדות שירות עצמי: בדרך כלל נמצאות ברשתות סופר פארם.

 

4.         במשרד הרישוי: יש לזמן תור מראש.

 

לסיכום

 

נקודות תעבורה נרשמות לחובת הנהג, כאשר הן מצטברות ומטילות עליו אמצעים חמורים מנהיגה מונעת ועד לפסילת רישיון נהיגה ל 9 חודשים.

 

כדי למנוע את המצב הזה זכרו תמיד להיוועץ עם עורך דין תעבורה. סיוע של עורך דין תעבורה יכול לחולל עבורכם את השינוי, במתן פתרון מידי בשיחת טלפון, האם ניתן לבטל או האם כדאי להגיש בקשה לבית משפט.

 

זכותכם המלאה לבחור כל עורך דין תעבורה שתרצו! סעו בזהירות.