ברק הירשזון, בנו של אברהם הירשזון, שר האוצר לשעבר, נעצר בחשד כי נהג בשכרות וכתוצאה מכך נפצעה הנוסעת שעימו באורח אנוש. על פי החשד, הישרנזון רכב על קטנועו כאשר הוא בגילופין ובשלב מסוים התנגש הקטנוע במדרכה. כתוצאה מההתנגשות, טוענים במשטרה, הנהג והנוסעת שמאחוריו עפו מהרכב. קסדתה של הנוסעת נחצתה לשניים והיא נפגעה באורח אנוש בגין פגיעת ראש. בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים. יצוין כי לפני כחמש שנים, הירשזון הצעיר כבר הורשע בעבירות של חציית רמזור אדום ונהיגה בשכרות. במקרה הנ"ל, בית המשפט שלל את רישיון הנהיגה של האחרון למשך שלוש שנים.

 

יש לכם שאלה?

פורום נהיגה בשכרות

 

חברתו של הירשזון פונתה מזירת התאונה לבית החולים במצב אנוש והרופאים סבורים כי הוא סובלת מפגיעה מוחית וייתכן כי נשקפת סכנה לחייה. בוחנים מטעם משטרת תל אביב אשר הגיעו למקום גילו כי החשוד וחברתו בילו לפני התאונה במועדון שם שתה הירשנזון כמות רבה של משקאות משכרים (העולה על המותר לפי חוק).

.

במהלך הדיון בעניין הארכת מעצרו של הנאשם, נציג המשטרה ציין כי מדובר בצעיר אשר צבר בעשר שנות נהיגתו 25 עבירות תנועה לרבות חצייה באור אדום ונהיגה בשכרות. כמו כן, נציג המשטרה הוסיף כי מבדיקה שנערכה להירשזון בבית החולים עלה כי בדמו לאחר התאונה היה אלכוהול בשיעור הגבוה פי שתיים מן המותר. השופט, צחי עוזיאל, קיבל את בקשת המדינה להאריך את מעצרו של הירשזון.

 

בהחלטה נכתב כי "מדובר בחשוד אשר גרם לפי החשד גרם לתאונת דרכים כאשר הוא מסיע נוסעת על קטנוע בעודו שתוי. מיותר לציין כי אדם אשר רוכב על אופנוע כאשר הוא נתון תחת השפעת משקאות משכרים מסכן את עצמו, את הנוסע (ככל שיש כזה) ואת המשתמשים האחרים בדרך". השופט הוסיף כי המקרה שלפניו לא רק יצר את הסיכון אלא מימש אותו בפועל. כמו כן, כתוצאה מהנהיגה המסוכנת, נגרמו לנוסעת, צעירה בת 24, נזקי גוף קשים וייתכן שבלתי הפיכים.