חקלאי ממושב פארן יירצה מאסר בן עשרה חודשים, מאחורי סורג ובריח, וזאת בעקבות הרשעתו בכך שהוא נתן טרקטורון בבעלותו לשתי צעירות אשר התהפכו לאחר זמן קצר ואחת מהן נהרגה במקום. התאונה הקטלנית אירעה לפני כשבע שנים כאשר הנאשם השאיל למנוחה וחברתה את רכבו.

 

יש לכם שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום תאונת אופנוע | אופניים חשמליים | קורקינט חשמלי
פורום תעבורה

 

בהכרעת הדין נקבע כי הנאשם השאיל את הטרקטורון מבלי שהוא נותן לרוכבת ולנוסעת הוראות תפעול ומבלי שהוא דואג לציידן בקסדות ומגנים. כמו כן, הנאשם אף לא מילא את חובתו לבטח את הרכב בביטוח מתאים. בית המשפט השלום בבאר שבע החליט להטיל על בעל הרכב מאסר בפועל, וזאת למרות שהוא לא נהג בטרקטורון בעת התאונה. יודגש כי העבירה בה הנאשם הורשע הייתה - גרימת מוות ברשלנות.

 

כפי שצוין לעיל, התאונה התרחשה בשנת 2005. המנוחה, בת 20 במותה, הייתה חיילת משוחררת שנסעה עם חבריה לאילת. החבורה עצרה בערבה וביקשה להשתתף בטיול טרקטורונים. אי לכך, הקבוצה פנתה לנאשם וביקשה להשכיר את הרכבים. הנאשם אפשר לצעירים לעשות שימוש בטרקטורונים וזאת מבלי לוודא האם הם יודעים להפעיל את כלי הרכב ומבלי להעניק להם תדרוך מפורט דיו ו/או אמצעי הגנה מתאימים.

 

כמו כן, הנאשם אף לא ביטח את רכביו כחוק. השופטת, דרורה בית אור, כתבה בגזר הדין כי התאונה במקרה דנן לא הייתה תולדה של חוסר תשומת לב רגעית אלא אירוע שהיה ניתן בהחלט למנוע אותו במחשבה תחילה. השופטת עמדה על התנהלותו של הנאשם במקרה המדובר והגדירה אותה כ"הצטברות מחדלים ומעשים בהם הנאשם כשל בעת מילוי חובותיו".

 

הכרעת דין חריגה

 

יודגש כי הרשעתו של החקלאי בגרימת מוות ברשלנות הינה הכרעת דין חריגה משהו. על פי רוב, בעל רכב לא יורשע בגרימת מוות ברשלנות במידה והוא לא נהג ברכב בעת התאונה הקטלנית. עם זאת, בית המשפט מצא לנכון להחמיר עם הנאשם - בין השאר - על מנת להוציא מסר מרתיע כנגד בעלי טרקטורונים למיניהם. יודגש כי בית המשפט התייחס גם לשורה של שיקולים לקולא בעת מתן גזר הדין. לדוגמא, עברו הפלילי הנקי של הנאשם והיותו מתנדב ביחידת החילוץ באזור.