כנגד נהג קטנוע צעיר שעוד טרם התגייס לצה"ל הוגש כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש, לאחר שנצפה בעת הנסיעה על הקטנוע מרים את הגלגל הקדמי ונוסע כך מספר מטרים. הוא הכחיש את העבירה שיוחסה לו וביקש להישפט, בטענה שהגלגל התרומם עקב בור שהיה בכביש. ביום ד' התנהל דיון ההוכחות בבית משפט השלום לתעבורה בירושלים, אשר לא השתכנע מטענות הצעיר שלא לוו בכל הוכחה, והרשיע אותו בעבירה. על הנאשם הוטל קנס בסכום של 400 שקלים, ורישיון הנהיגה שלו נשלל למשך 89 ימים. כמו כן נקבעה לו פסילה על תנאי לתקופה של חודשיים.


בפני בית המשפט העידו שני השוטרים שהבחינו בנהג מבצע את העבירה. השוטר העיד כי ראה אותו רוכב לבדו על הקטנוע ונוסע מרחק של כמה מטרים רק על הגלגל האחורי, בעוד הגלגל הקדמי מורם באוויר. ברגע שראה זאת השוטר הוא השתמש בצופר ובכריזה כדי לעצור אותו, והנאשם בתגובה החל לקלל ולצעוק על השוטרים תוך טענה כי איבד שליטה על כלי הרכב.


השוטרת מסרה דברים דומים והעידה כי גם היא הבחינה בצעיר נוסע תוך הרמת הגלגל הקדמי כשידיו מונחות על הכידון, השוטר כרז לו שיעצור בצד הדרך והנאשם טען כי מדובר באיבוד שליטה שלו על הקטנוע. היא אף פירטה את שלל הקללות שהשמיע הנהג בזמן שרשמה לו את הדוח.


בית המשפט: נהג שמגיב בקללות ובהתנהגות מתלהמת כלפי שוטרים ומנמק זאת באופי "חמום", יש לבחון אם ראוי שיחזיק ברישיון נהיגה


לעומתם טען הצעיר כי אופנועו התרומם בגלל בור שהיה על הכביש, ולא מדובר בהרמה מכוונת מצדו של הגלגל הקדמי. הוא הודה כי היה נסער בעת רישום הדוח אך טען כי הגיב בזעם עקב יחסם של שני השוטרים כלפיו.


גרסתו של הנאשם נדחתה על ידי השופט, אשר קבע כי מדובר בגרסה כבושה שהעלה הנאשם רק בשלב זה של המשפט ולא כתגובה ראשונית במועד קבלת הדוח ואף לא בדיון המשפטי הקודם. מלבד זאת הוא לא הציג כל ראיה לקיומו של בור על הכביש ולא הציג תמונה של המקום אף על פי שמדובר בדבר מתבקש ובסיסי בנסיבות העניין, וזאת מעבר לעובדה שגם אם היה בור על הכביש, זה לא דבר שגורם לגלגלו הקדמי של אופנוע להתרומם ולנהג לנסוע מספר מטרים רק על הגלגל האחורי.

 

יש לך שאלה?

פורום הזמנה לדין במשפט תעבורה
פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון


מלבד זאת, השופט לא מצא כל סיבה לכך ששני השוטרים יאשימו אותו באשמת שווא ויעידו כנגדו, מבחינתו מדובר בשוטרים עם מיומנות וניסיון והוא לא ראה כל נימוק לפקפק בדבריהם. באשר לטענות הצעיר על תגובתו הזועמת, תהה השופט איך ניתן להצדיק התנהגות מתלהמת וקללות כלפי שוטרים במזג "חם" ובאופיו המתרגז במהירות, כפי שהנאשם ניסה לטעון. אם מדובר במצב רפואי כפי שטען הנאשם, קבע השופט, יש לבחון מחדש האם בכלל ראוי שימשיך להחזיק ברישיון, וכל מילה מיותרת. הנאשם נקנס ב-400 שקלים ורישיונו נפסל ל-89 ימים, לצד פסילה על תנאי של חודשיים.


תת"ע 3382-03-15