הכי פשוט- אם שותים לא נוהגים. באם בכל זאת בחרת לעלות על הכביש תחת השפעת אלכוהול קח/י בחשבון כי מעשה שכזה יכול להסתיים באבו כביר ובמקרה ולא פגעתם ו/או נפגעתם בתחנת המשטרה, בשלילה מנהלית, החרמת הרכב והגשת כתב אישום בגין נהיגה בשכרות כאשר עונש המינימום הקבוע הנו מינימום שנתיים פסילה.


כללי הברזל באם נתפסתם נוהגים בשכרות


לעצור או להמשיך? חד משמעית לעצור! עבירת אי ציות לשוטר/הכשלת שוטר וכיוצ"ב הנן עבירות כבדות משקל אשר יכולות להוביל אף לתא המעצר, על כן באם שוטר מסמן לעצור עוצרים מידית ובזהירות את הרכב.


צלמו את האירוע- ברגע העצירה דאגו לתעד את אירוע מתחילתו ועד סופו, עובדות מצולמות יהוו ראיה מוצקת לטענותיכם.


ויכוח, התנצלות או בקשת סליחה ומחילה- אין טעם להתווכח לא עם הנתונים של מכמונות המהירות ולא עם מכשיר הינשוף. בקשת סליחה הינה הודאה בעבירה. השאירו לעו"ד לתת את ההסברים בבית המשפט.


אסור לסרב לבדיקה- ע"פ החוק המסרב לבדיקה דינו שנהג בשכרות. החוק מחייב את השוטר להודיע לנהג מה מטרת הבדיקה, לבקש את הסכמתו ולהסביר את המשמעות המשפטית של סירוב לבדיקה.


בדיקת המאפיינים- היו מרוכזים בעת בדיקת המאפיינים, זכרו כי על השוטר להדגים לכם כיצד לבצע כל בדיקה (הליכה על קו, הבאת אצבע לאף) בדיקת מאפיינים תקינה תהיה לעזר.


דאגו לתעד עדים ואת דבריהם מומלץ לרשום את פרטי השוטרים והעדים שנמצאים במקום.


הרישום בדו"ח עבירת התנועה זכרו כי אין חובה לחתום על הדו"ח, אבל כדאי שתקראו בדיוק מה השוטר רשם ובמידה ויש לכם הסתייגות מהרשום בדו"ח דאגו כי הסתייגות זאת תופיע בדו"ח.


נוכחות בכל שימוע ודיון - טיעון טוב בשימוע יכול להציל את הפסילה המנהלית. רצוי וכדאי כבר בשלב זה להיוועץ עם עו"ד הבקיא בתחום התעבורה.


לסיכום אם שותים (אפילו בירה אחת) פשוט לא נוהגים- החיים שלכם ושל משתמשי הדרך ורישיון הנהיגה שלכם, שווים יותר מעוד כמה שקלים שתשלמו למונית בכדי לחזור לבית בשלום.

 


עודכן ב: 02/03/2016