בית משפט השלום לתעבורה בחיפה תת"ע 5854-06-11

 

לנאשם ניתן דו"ח תעבורה בגין עבירה של שימוש במכשיר טלפון נייד בעת נהיגה ברכב, בניגוד לתקנה 28(ב) לתקנות התעבורה, עבירה אשר בצידה רשומות 4 נקודות ועונש של קנס בסך 1,000 ₪.

 

בקשתו של הנאשם לביטול הדו"ח עקב נסיבות ביצוע העבירה נדחתה, והוא פנה לעו"ד שץ-אברבך על מנת שתייצגו בבית משפט.

הנאשם גולל בפני עו"ד שץ-אברבך את הנסיבות המיוחדות שהובילו אותו לשוחח בפלאפון במהלך הנהיגה, ולאחר שהשיג אישור מתאים בנוגע לנסיבות, פנתה עו"ד שץ-אברבך לראש לשכת תביעות תעבורה בחיפה, והגיעה עימה להסדר טיעון.

 

עפ"י הסדר הטיעון, שאושר ע"י בית המשפט, הורשע הנאשם בעבירה של אי אחיזת ההגה בשתי ידיים בניגוד לתקנה 28(א) לתקנות התעבורה, אשר בגינה לא נרשמות נקודות כלל, ונגזר עליו קנס בסך 500 ₪ בלבד (שהוא מחצית מהקנס הקבוע בצידה של העבירה בה הואשם בתחילה).

 

חשוב לציין כי ככלל, כאשר הנאשם מודה בעובדות המיוחסות לו ומפרט בפני ביהמ"ש את הנסיבות שהובילו אותו לבצע את העבירה, הוא צפוי להרשעה בעבירה שיוחסה לו, ובית המשפט לא נוהג להקל בעונש הקבוע בצידה של העבירה, בעיקר כאשר מדובר בעבירות מסוג "ברירת משפט" כמו שימוש בטלפון נייד.

 

במקרה זה, בית המשפט כיבד את הסדר הטיעון המקל, בעיקר לאור האישור האובייקטיבי בדבר הנסיבות המיוחדות, אשר הושג בהתאם להנחיית הסנגורית.