בית משפט השלום לתעבורה בחיפה תת"ע 4062-04-11

 

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין עבירה של נהיגה בשכרות, לאחר שבבדיקת ינשוף נמצא בדמו ריכוז של 740 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אויר נשוף, ובבדיקת המאפיינים שבוצעה לו התרשם השוטר כי הוא נמצא תחת השפעת אלכוהול כבדה כיוון שהוא התנדנד בעת שהתבקש לעמוד, השתמש ביד הלא נכונה בעת הבאת האצבע לאף, וכאשר התבקש ללכת – התנדנד, לא הצמיד העקב לאגודל, חרג מן הקו וטעה בספירת הצעדים.

 

התביעה המשטרתית דרשה בתחילה עונש של פסילת רישיון לתקופה של 3 שנים וכן מאסר בפועל לתקופה של חודש לפחות, בנוסף לעונשי קנס ותנאים ממושכים.

 

עו"ד שץ-אברבך, אשר ייצגה את הנאשם, הצביעה על שורת כשלים בחומר הראיות הנוגעים לביצוע בדיקת הינשוף, והציגה מסמכים רפואיים אשר היה בהם כדי להסביר חלק מתוצאות מבחני המאפיינים שבוצעו לנאשם.

 

ראש לשכת התביעות בחיפה, אשר השתכנעה מנימוקי הסנגורית בדבר הכשלים בעת ביצוע הבדיקה, הציעה הסדר טיעון מקל, אשר אושר ע"י בית המשפט, ולפיו הורשע הנאשם בעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול (שהיא עבירה קלה יותר מעבירה של נהיגה בשכרות), ונגזרו עליו 11 חודשי פסילת רישיון נהיגה, קנס בסך 1,500 ₪ ועונשי תנאי קצרים יחסית.

 

חשוב לציין כי רשויות התביעה ובתי המשפט מתייחסים בחומרה רבה לעבירה של נהיגה בשכרות, בעיקר כאשר מדובר בתוצאות גבוהות בבדיקות הינשוף או הדם, וכאשר הנאשם נכשל בבדיקת המאפיינים, ומאשרים הסדרי טיעון מקלים רק כאשר הסנגורים משכנעים אותם בדבר כשלים ראייתיים ומשפטיים ממשיים, שיכולים להוביל לזיכוי הנאשם.