בשל החומרה המיוחסת לעבירת הנהיגה בשכרות/תחת השפעת סמים, קבע המחוקק בסעיף 39א לפקודת התעבורה, כי העונש שיוטל על מי שייתפס נוהג בשכרות/ תחת השפעת סמים יכלול בין היתר עונש של פסילה שלא תפחת משנתיים, ואם זו עבירה חוזרת - הפסילה לא תפחת מארבע שנים.

בפועל, בתי המשפט בארץ רואים בחומרה נהגים אשר נוהגים בשכרות/תחת השפעת סמים ושופטי תעבורה רבים מציינים בעת מתן גזר הדין כי אדם הנוהג ברכב בעת שהוא מצוי בשכרות/תחת השפעת סם, משול ל"מכונת מוות ניידת " לכן בנוסף לעונש הפסילה נוהגים בתי המשפט להחמיר ולהטיל על נאשמים שהורשעו גם עונשים נוספים כדוגמת קנס, פסילה על תנאי , התחייבות כספית ומאסר על תנאי ובאם מדובר בכמויות גבוהות אף עבודות שרות ומאסר בפועל. כאשר מדובר בשכרות בפעם השנייה ואילך עמדת התביעה הינה מאסר בפועל.

סעיף 169 א לתקנות התעבורה קובע מתי נהג יחשב שיכור:


תק' (מס' 3)


תש"ע-2009

"ריכוז אלכוהול בגוף" – ריכוז אלכונול בדגימת אוויר נשוף או בדגימת דם, העולה על אחד מאלה, לפי העניין:


(1) 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף;


(2) 50 מיליגרם אלכוהול במאה מיליליטר דם.

למרות הקבוע בחוק, רף האכיפה בעבירות אלכוהול ונהיגה בשכרות (במכשיר נשיפה) השתנה ועומד על 290 מ"ק לליטר אוויר נשוף, וזאת בעקבות פסיקה של בית המשפט בפרשת עוזרי.

יש לציין כי רף האכיפה של נהגים חדשים/צעירים מתחת לגיל 24, נהגים על רכב ציבורי ועל רכב שמשקלם מעל 3.5 טון הינו 50 מק"ג בליטר אוויר נשוף ו/או 10 מ"ג אלכוהול בדם!

סעיף 64 ב' לפקודת התעבורה


(3א) אחד המנויים להלן שלפי דגימת נשיפה, בגופו מצוי אלכוהול בריכוז העולה על 50 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף, או לפי דגימת דם – בריכוז העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם:


(א) נהג חדש;


(ב) נהג שטרם מלאו לו 24 שנים;


(ג) נהג בעת נהיגה ברכב מסחרי או ברכב עבודה שמשקלם הכולל המותר לפי רישיון הרכב עולה על 3,500 קילוגרם;


(ד) נהג בעת נהיגה ברכב ציבורי;

עורך דין דיני תעבורה אדי פליאס, מומחה בדיני תעבורה וייצוג נאשמים בנהיגה בשכרות ו/או תחת השפעת סמים – עבירות נהיגה מהחמורות בתחום דיני התעבורה החובות בצידן עונשים חמורים.


עו"ד אדי פליאס צבר לעצמו שם ומוניטין כאחד המומחים בדיני תעבורה וייצוג אשמים בנהיגה בשכרות/תחת השפעת סמים. משרדו סייע ללקוחות רבים, אשר מצאו את עצמם עומדים בפני בתי המשפט לתעבורה, לסיים את ההליך המשפטי בהצלחה ובמהירות רבה.


עו"ד פליאס ייצג בהצלחה רבה מאות תיקים של נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים, ובכלל זה תיקים אשר הסתיימו בביטול כתב אישום, בזיכוי מלא או ענישה מופחתת ומעל לכל במניעת ביצוע הרישיון מחדש.


· ייצוג וטיפול משפטי בנהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים.


· ליטיגציה מקצועית בבית הדין לתעבורה ובכל בתי המשפט בארץ מהצפון עד לדרום.


· ניהול מו"מ, הגעה לפשרות והסדרים לביטול כתב אישום, הפחתה או המרת ענישה.


· בחינת ראיות (חומר חקירה), בדיקה אם המכשיר הספציפי היה תקין, בחינת תקינות התנהלות השוטרים ועוד.


· תאונות דרכים כתוצאה מנהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים.


· ייצוג משפטי לנהגים מקצועיים, נהגים צעירים ונהגים חדשים שנתפסו נוהגים בשכרות או תחת השפעת סמים.


· ביטול פסילות מנהליות, פסילות עד תום ההליכים וביטול איסורי שימוש מנהלי ברכב (השבתת רכב).


· הגשת ערעורים לתוצאות משפט והפחתת ענישה.


· טיפול בשלילת רישיון, נקודות משרד הרישוי.


· ייצוג משפטי והופעה מרשימה מול משרד הרישוי, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ושאר רשויות החוק.

חשיבות ייעוץ משפטי בתביעות נהיגה בשכרות תחת השפעת סמים


אם קיבלת דוח נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים מומלץ וחשוב מאוד, ללא כל דיחוי, לקבל יעוץ משפטי.

 

בטרם בית המשפט מרשיע נהג בנהיגה בשכרות או סמים, על התביעה להוכיח כי אכן החשוד נהג במצב המתואר (שכרות/סמים). משכך, על התביעה לעמוד בנטל ההוכחה ולהוכיח כי השוטר שביצע את הבדיקה, ביצע אותה בהתאם לכל הנהלים וההנחיות ותיעד את עבודתו בצורה תקינה.

 

בתיקים רבים נמצאו פגמים וליקויים חריפים בעבודת השוטרים בשטח, או בתיעוד שנעשה לפעולתם, אשר יש בהם בכדי להעלות את סיכויי ההצלחה במו"מ מול התביעה ולהגיע להסדר טיעון בו יופחת עונש שלילת הרישיון לעונש פסילה קצר משמעותית מהקבוע בחוק (מינימום שנתיים) ולעיתים אף ניתן לסיים את התיק בזיכוי מלא.

 

עבירות נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים הינן תיקים משפטיים מורכבים ולאור מדיניות האכיפה הנמרצת והמחמירה של בתי המשפט כדאי להסתייע במשרד עורכי דין תעבורה המתמחה בתחום.

 

משרדו של עו"ד אדי פליאס עוסק בדיני תעבורה כאשר הדגש במתן שרות אישי ומתן ייצוג מקצועי בבתי המשפט, במשרד הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

משרד עו"ד אדי פליאס ייצג נאשמים בעבירות נהיגה בשכרות/ תחת השפעת סמים ובעל ידע עשיר ובקיאות מעמיקה לכל במרכיבים במשפטיים, ניהול הוכחות וייצוג משפטי בכל ערכאות המשפט עד מיצוי ומימוש מלוא זכויות הלקוח. כל זאת בשילוב יחס אישי בזמינות מלאה, בכל שלב ושלב של ניהול התיק, במגוון כלים ואסטרטגיות חכמות עד השגת הפיתרון המיטבי ביותר עבור הלקוח.

 

עו"ד אדי פליאס מייצג נאשמים בנחישות מול משטרת ישראל, משרד הרישוי ושאר רשויות החוק ובראשם בית המשפט לתעבורה בכל סוגי עבירות התעבורה לרבות "נהיגה בשכרות/ תחת השפעת סמים", וכן סירוב למתן בדיקה.

כמו כן משרד עו"ד אדי פליאס מייצג נאשמים בכל ענייני התעבורה לרבות:


· נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון תקף או ללא רישיון רכב בתוקף.


· עבירות אי ציות לאור אדום ברמזור, אי ציות לשוטר, עקיפות מסוכנות, אי מתן זכות קדימה, שימוש בטלפון נייד, חגורת בטיחות ועוד.


· מהירות מופרזת ודוחות מצלמה.


· תאונות דרכים עם פציעות קלות ועד פציעות עם חבלות של ממש.


· עבירות נהג חדש, נהג צעיר.


· טיפול במניעת/הפחתת נקודות רישוי, ביטולי התליית רישיון נהיגה, פסילות מנהליות ועד תום ההליכים, איסור שימוש מנהלי ברכב, וועדות ערר וכיו"ב.

ייצוג משפטי מקצועי והולם החל מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל עת.