אנדי, שלום
אכן, הנסיבות המתוארות בפנייתך - מקוממות.
ברור שבמקרה כזה, אין מנוס, אלא להופיע בפני בית המשפט ולהציג לשופט את צילום ספר הטלפונים, וסביר להניח, כי השופט יזכה את אביך מה"פשע".
אציין, כי מהנסיבות המתוארות בפנייתך עולה בבירור שהעירייה, העומדת על כתב האישום, חרף המכתב ששלחתם, מבצעת כלפי אביך, הלכה למעשה, את עוולת ה"נגישה", המקנה לו זכות לתבוע פיצוי בגין הנזק שנגרם לו.
סעיף 60 לפקודת הנזיקין מגדיר את עוולת הנגישה כ"פתיחתו או המשכתו של הליך נפל - למעשה, ובזדון, ובלי סיבה סבירה ומסתברת - נגד אדם בפלילים, בפשיטת רגל או בפירוק, וההליך חיבל באשראי שלו או בשמו הטוב או סיכן את חירותו, ונסתיים לטובתו, אם היה ההליך עשוי להסתיים כך..."
יתכן, (אם כי אני מטיל ספק רב בכך), כי היה מקום להגיש כתב אישום מלכתחילה נגד אביך, מן הטעם שנמצא איזשהו קשר בין הפסולת לבינו (בכך שציין שמו הייחודי על אותן קופסאות). עם זאת, אין כל הצדקה לכך, שהעירייה התעלמה לחלוטין ממכתבו המצביע על הטעות בזיהוי.
בהצלחה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עודד פרץ ושות`, משרד עורכי דין 055-4532759
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר