פורום ביטוח לאומי נועד לתת מענה משפטי בתחום מימוש זכויות רפואיות וכספיות במוסד לביטוח לאומי.
הפורום מספק מענה מקצועי ומהיר על ידי מומחים בעלי ותק וניסיון רב בייצוג תובעים, בתחומים הבאים: נפגעי תאונות עבודה, מחלות מקצוע, קצבת תלויים, גמלת סיעוד, קצין תגמולים, נפגעי פעולת איבה, תאונות אישיות, קצבת נכות כללית, גמלת ילד נכה ושירותים מיוחדים, גמלת ניידות, זכאות לתו נכה, פטור ממס לרכב, גודל רכב, ערעורים על ועדות רפואיות, זכויות נכים, פטור ממס הכנסה, עררים, נפגעי תאונות דרכים, פרישה מוקדמת על רקע רפואי ועוד.
הפורום מנוהל על ידי עו"ד רונן אבניאל
עו"ד רונן אבניאל צבר ותק וניסיון של 20 שנה כבעל משרד עורכי דין עצמאי. עו"ד אבניאל מייצג ומלווה בתביעות להשגת זכויות ופיצויים עבור מי שלקה במחלה או בנכות, אל מול הרשויות השונות כגון חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.
עו"ד רונן אבניאל מטפל באופן מקצועי ובד בבד תוך מתן יחס אישי וחם ללקוחותיו בכל תביעות הפיצויים האפשריות המוגשות אל הביטוח הלאומי, ובין היתר תביעת נכות, קצבת ילד נכה, שיקום, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, פגיעה בעבודה, קצבת ניידות, הכרה באחוזי נכות, נפגעי פעולות איבה, קצבת סיעוד ועוד ועוד.
המענה בפורום זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני ע"י עורך דין.
חמי נפטר לאחרונה ומלאתי טפסים עבור אלמנתו קצבת שארים וכו'. היא נענתה לקבלת קצבת שארים וראו זה פלא מצאו לה חוס מ-1999 (לפני שנישאה לחמי). המוזר זה שבמשך כל השנים הללו קבלת קצבת זקנה. מה נזכרו עכשיו - אין חוק התיישנות? חוץ מזה למה להאמין להם - יש להם מלא טעויות - עובדה יכלו לגבות את החוב 15 שנה ורק עכשיו נזכרו כשהתאלמנה ? אין לה מסמכים כל כך ישנים איך אפשר לתבוע אותך לשמור מסמכים מלפני 15 שנים? המוזר הוא כשביטוח לאומי צריך לשלם - הוא משלם רק 7 שנים אחורה לקבל הוא יכול כל הזמן? (כשהכירו לי על נכות מ-2001 שילמו לי רק 7 שנים אחרונית)
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
התיישנות
30/3/2014
באופן עקרוני בהעדר התראות מאוחרות ל- 7 שנים לאחור, חלה התיישנות על חובות כעבור 7 שנים. אך מכיוון שהנושא לא פשטניע דכדי כך, אשמח לייעץ לך באופן אישי.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
טטיאנה
שאל/ה:
דמי אבטלה - האם חייב רצף של תלושים
15/3/2014
שאלה 1: בתוך 18 חודשי עבודה אחרונים, החלפתי 4 מעסיקים. האם אני צריכה להביא מכל אחד מהם את סיבת תום העבודה? שאלה : אם אין לי רצף בתלושים, כלומר חודשיים לא עבדתי כי חיפשתי עבודה ועברתי דירה, האם זה מבטל לי זכות לקבל דמי אבטלה?
אסתי עוקב, עו"ד
הגיב/ה:
דמי אבטלה
15/4/2014
ככל שהינך עומדת בתנאי תקופת נא כשרה הקבועה בחוק לצורך הרמת זכאות, נראה כי תהיי זכאית לגמי אבטלה למרות נתק של חודשיים בתקופות ההעסקה, עלייך להציג תלושי שכר מכל חודשי העסקתך. מומלץ לפנות לייעוץ משפטי ספציפי בנסיבות העניין
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יעקב וייס
שאל/ה:
קבלת דמי אבטלה עקב מעבר דירה
11/3/2014
שלום, בהנחיות ביטוח לאומי כתוב שמעבר למקום מגורים מרוחק מהעבודה מעל 60 ק"מ הוא סיבה מוצדקת מבחינת ביטוח לאומי לעניין קבלת דמי אבטלה.אין לי מכתב פיטורין. האם הדבר נכון או שזה רק תלוי מקום עבודת בן זוג וכו'? תודה
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
יעקב וייס
30/3/2014
התנאים לזכאות לזכות להכרה בהתפטרות כפיטורין בשל מעבר מקום מגורים מפורטים בסעיף 8 לחוק פיצויי פיטורין, התשכ"ג - 1963. מומלץ עיונך בחוק זה. באם הינך נדרש לסיוע נוסף, נשמח לעמוד לרשותך במסגרת ייעוץ פרטני.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אברהם
שאל/ה:
עיקול חשבון בנק ואי קבלת קצבת נכות
10/3/2014
שלום אני נכה 100% ומקבל שירותים מיוחדים -נכה ממחלת טרשת נפוצה .גרושתי מקבלת דרך הביטוח לאומי את קיצבת הנכות שלי.הוטל עיקול ראשוני על חשבוני על ידי- הגרושה.לחשבון זה נכנס לי פנסיית נכות .וכרגע עורך דינה של הגרושה הטיל עיקול שני על חשבוני.מה עליי לעשות בבקשה עזור לי! כיום נשארתי ללא כסף למחייה ולתרופות נשארתי חסר כל ונואש ומצבי הבריאותי מדרדר מיום ליום . אבקש את תשובתך בהקדם נ.ב אציין כי הילדה אינה בחזקתה אלא בפנימיה לפי פסק דין לנוער. והילד הוא ילד נטוש החי אצל סבתו ומקבל קיצבה מביטוח לאומי על היותו נטוש. *גרושתי עובדת *אציין שיש לי הוכחות ששולמו לה המזנות בהוראת קבע מלבד 11 חודשים שהכסף הועבר לסבתא שטיפלה בהם. תודה מחכה לתשובה בהקדם האפשרי אברהם
אסתי עוקב, עו"ד
הגיב/ה:
עיקול חשבון בנק
15/4/2014
מהנתונים שהעלית עולה כי עליך לפעול בשני מישורים עיקריים: במישור ההוצאה לפועל / עיקול חשבון- עליך להוכיח כי החוב נפרע, שהרי למעשה הינך טוען כי דמי המזונות שולמו במלואם במישור השני- יש להגיש בקשה לעיכוב כל ההליכים והסרת עיקולים עד לבירור המחלוקות באופן מהותי וענייני . מומלץ לפנות לייעוץ משפטי ספציפי לנסיבות העניין
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רון
שאל/ה:
נכות כללית על פיברומיאליגה,עייפות כרונית,ותת פעילות תרי
3/3/2014
שלום שמי רון בן 30, עובד במשרה מלאה. סוחב עייפות תמידית בחמש שנים אחרונות שפוגעת בכל תחומי החיים. בחצי שנה האחרונה היעדרויות רבות מהעבודה עקב וירוס ויראלי שאיני יוצא ממנו. מטופל מזה 8 שנים בסרוקט 20 מג עקב מקרה דכאוני שהיה בשנות העשרים,ללא החמרה במצב. באבחנת ריאומטלוג (פרוספסור באחד מבתי החולים בארץ ). מלפני מספר ימים 14 מתוך 18 נקודות רגישות ושזה באמת פיברומיאלגיה ועייפות כרונית ביחד.נתן המשך בדיקות של צילומי חזה. גלובוליטים,סרולוגיה זיהומית ועוד. תלונות עיקריות : עייפות תמידית , סחרחורת , חוסר ריכוז, שינה קצרה בלילה ללאבע חמש שעות. עברתי מעבדת שינה ואבחון שאין בעיה בשינה. בזמן עייפות מוגברת זיכרון לטווח פגום יותר (עד כדי לשכוח איפה שמתי דבר מסויים לפני כמה דקות), כאבים בגוף בעיקר בלילה (נשלטים על ידי משככי כאבים), לפני שינה חוסר מנוחה של הרגליים.והחשוב ביותר התקררויות חוזרות ללא ממצא זיהומי וללא טיפול סופי. בא בגלים. האם על סמך סימפטומים אלו יש סיכוי לקבל נכות מביטוח לאומי? או שצריכים להיות סימפטומים קשים יותר של קישיון שרירים וכו'. האם מכתב של הרופא המאבחן עם כל הסימפטומים הנ"ל יכול לעזור ? אודה לעצתך רון
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
פיברומיאלגיה
30/3/2014
הנושא אינו מתאים לדיון באופן הזה. אשמח אם תפנה למשרדנו.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
khag
שאל/ה:
קיזוז תוספת הילדים בקיצבת הבטחת הכנסה של אב חד הורי
2/3/2014
שלום. אני אב חד הורי שמתקיים מגמלת הבטחת הכנסה,הגשתי בקשה למל"ל להוסיף את הילד לתוספת של הבטחת הכנסה רטרואקטיבית (3 חודשים לאחור). האם יש סיכוי שהתוספת עבור הילד תקוזז בגלל חוב מזונות שלי מהעבר ? תודה
טובה יששכרי, עו"ס
הגיב/ה:
חוב לבטוח לאומי
16/3/2014
כל חוב לבטוח לאומי יקוזז מהזכויות.אי לכך חשוב להגיע להסדר עם הבטוח לאומי.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
חדווה
שאל/ה:
מענק פטירה קצבת שארים
28/2/2014
שלום. אבי נפטר, היה מקבל קצבת נכות. אמי בת 78 עקרת בית. ילדים מעל גיל 25. האם מגיע לה קצבת שארים? האם יורידו לה את חלקו של אבי בקצבה שקיבלו עד כה? והאם מגיע מענק פטירה? והאם אפשר לדעת את גובה הקצבה תודה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
גלית יעקובוב
שאל/ה:
לקיחת כספי ביטוח לאומי מחשבון של אדם שנפטר
27/2/2014
אבא שלי נפטר בערך לפני שנה וחצי היה לו הועבר לו לחשבון כסף של המצבה לפני שהוא נפטר היה לו כמה חובות הכל נסגר חוץ מתיק אחד שהיה לו רכב על שמו וחבר שלו היה נוהג בו הוא פגע באישה ומאז אי אפשר היה לאתר את החבר האישה יודעת שאבא שלי לא היה הנהג שפגע בה , אחרי שאבא שלי נפטר עשו משפט בלעדיו והחליטו לקחת את הכסף של הביטוח לאומי מהחשבון שלו בלי אישור שלנו האם יש משהו שאפר לעשות בנושא ?? או עורך דין שיכול לעזור לי באיזור הצפון תודה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
דוד
שאל/ה:
האם ועדה רפואית יכולה לאלץ אותי לעבור ניתוח?
27/2/2014
אני סובל ממיניסקוס בברך וגם מדורבן בכף הרגל מזה כשנה, כמו כן אני מקבל הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי כשנה. לשכת התעסוקה החליטה לקבוע לי ועדה רפואית כשנה מאז הועדה הרפואית הקודמת כדי להתעדכן במצב הרפואי שלי. השאלה שלי אם הועדה יכולה לאלץ אותי לבצע ניתוח בברך ו/או בכף הרגל על מנת לשלוח אותי לעבודות פיזיות שאינן מתאימות למצבי הרפואי? אני פוחד מניתוחים
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
לדוד
2/3/2014
ניתוח הינו פעולה רפואית פולשנית המצריכה הסכמתך בכתב (במידה וניתן לקבלה).
ועדה רפואית לא יכולה לאלץ אותך לעבור ניתוח, אין לה סמכות ו/או יכולת לעשות זאת. מאידך, ניתוח הוא פעולה רפואית שמטרתה הטבת המצב הרפואי ולכן הם יכולים להמליץ ו/או לחשב לרעתך את העובדה שאינך מסכים להקטין את נזקיך באופן זה.
ההחלטה היא שלך והיא תיגזר מהייעוץ שייתן לך הרופא המטפל בך ולא הועדה הרפואית.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שני
שאל/ה:
חישוב דמי לידה וקבלת ההבראה
27/2/2014
שלום, אני צריכה ללדת במאי, במשכורת שהתקבלה ב- 1/1/14 היה בונוס גדול מאוד בחברה והמשכורת קפצה באותו החודש (בתלוש השכר רשום שכר לחודש 12/13) אני מתכננת לצאת לחופשת הלידה בסוף אפריל 1. האם אקבל את דמי הלידה בחישוב הבונוס? 2. במהלך חופשת הלידה אני צריכה לקבל את ההבראה, איך מקבלים את הסכום?
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
שני
2/3/2014
בתביעה לדמי לידה נלקחות בחשבון משכורות של 12 חודשים טרם הלידה. בונוס, מטבעו, מתוייג כך בתלוש השכר אך יילקח בחשבון לעניין הכנסתך באותו חודש.
תקופת חופשת הלידה תובא בחשבון לצורך צבירת הזכות לתשלום הבראה ותשלום זה צפוי להשתלם לך במועד. אם יש לך שאלות נוספות, נשמח לעמוד לשירותך במשרדנו.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יעל
שאל/ה:
מענק ודמי לידה אחרי לידה שקטה
25/2/2014
ילדתי עובר מת בשבוע 25+4 ואני מעוניינת להגיש תביעה לביטוח לאומי לדמי לידה ומענק לידה. הבנתי שאני זכאית רק משבוע 26 לפי החוק היבש. האם עליי להגיש תביעה בכל מקרה? האם יש תקדימים ויוכלו לבוא לקראתי? האם להיעזר בעו״ד לפני הגשת התביעה ?
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
יעל
2/3/2014
התנאים המדוייקים מפורטים באתר המל"ל.
בכל מקרה, את יכולה להגיש בעצמך את התביעה שייתכן ועקב הנסיבות, תאושר. באם לא, תוכלי לפנות לייעוץ פרטי. רק שמחות!
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אביבה
שאל/ה:
קבלת קצבה בעקבות נכות לצמיתות ושיקום ברקנאטי
19/2/2014
אחרי ניתוח מוח עם סיבוכים לאחר נכות זמנית 100אחוז ואובדן כושר 100 אחוז למשך שנה וחצי נקראתי לוועדה רפואית . נקבעו לי אחוזי נכות לצמיתה 53 אחוז והפנו אותי למרכז רקנאטי לצורך איבחון נוירופסיכולוגי לפני שהופנתי לפקידת שיקום נקבעו לי 60 אחוזים אובדן כושר עבודה לצמיתות , על מנת לקבל את מלוא הקיצבה בתקופה זו כמה אובדן כושר יקבעו לי ??אודה לתשובתך
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
אביבה
20/2/2014
שאלתך אינה ברורה. אציין כי על מנת להיות זכאי לקצבת נכות כללית עליך לעמוד קודם כל בסף הרפואי קרי, 60% נכות משוקללת או לחילופין באם קיים בעיף ליקוי המקנה 25% נכות בפני עצמו, ניתן להסתפק ב- 40% נכות משוקללת. לאחר עמידה בתנאי זה, יש מורך בהוכחת ירידה בכושר ההשתכרות בשיעור 50% לפחות. דרגת אי הכושר שתיקבע עשויה להיות מלאה (75%) או זמנית. לאור הנתונים הנ"ל, תוכלי לחזור ולשאול את שאלתך ואת מוזמנת לפנות לייעוץ פרטני במשרדנו.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אביבה
הגיב/ה:
נכות לצמיתה ושיקום ברקנאטי
23/2/2014
תודה רבה ! היות והשאלה אינה ברורה ,אציין כי נקבעו לי 53 אחוזי נכות לצמיתה עבור 3 סעיפי ליקוי נוירולוגי 30 נפשי 20 כתף קפואה כתוצאה מנפילה בביה"ח קרע מלא בגיד 13 אחוז נכות משוקללת 53 לצמיתה . אובדן כושר עבודה לצמיתות 60 אחוז ,לפי הבנתי אני אקבל קיצבה חלקית אני אם לארבעה ילדים ששניים מהם מתחת לגיל 18 מה גובה הקיצבה שאקבל ? לאחר שיחה עם פקידת שיקום , מפנים אותי להמשך שיקום ואיבחוןבמרכז רקנאטי האם אקבל אובדן כושר גבוה יותר ?לצמיתות ו\ או זמנית ?.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עופר
שאל/ה:
אני יכול לקבל דמי אבטלה בעקבות התפטרות מוצדקת?
17/2/2014
שלום
המעביד הודיע לי על כוונתו להוריד 10-15% ממשכורתי בניגוד לכתוב בחוזה בינינו. לפני חודשיים כבר החליט לבטל לי כוננויות. הודעתי לו שאם יבצע את ההורדה, אראה זאת כהתפטרות כדין פיטורין האם אהיה זכאי לקבל דמי אבטלה בהנחה שאני מביא את הסימוכין להפחתה?
בברכה, עופר
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
עופר
20/2/2014
הרעת תנאי עבודתך היא עילה שאכן עשויה להביא להכרה בהתפטרותך כפיטורין. הדבר רלוונטי לנושא קבלת זכויותיך כגון פיצויי פיטורין.
עקרונית, גם עובד שמתפטר יוכל להיות זכאי לדמי אבטלה כעבור 3 חודשים מהתפטרותו והתנאים מפורטים באתר המל"ל. ייתכן ותוכל לשכנע את המל"ל כי אכן יש בכך כדי פיטורין ותהא זכאי לדמי אבטלה וייתכן גם כי תאלץ להמתין 3 חודשים. בהצלחה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עופר
הגיב/ה:
תגובה לתשובת עוה"ד
20/2/2014
תודה על התשובה השאלה האם יש דרך לדעת די בוודאות אם אהיה זכאי לדמי אבטלה בגין הפרת חוזה וירידת שכר של 10-15% ללא סיבה מוצדקת. או שזה נתון למו"מ. אני צריך לדעת זאת לפני שאני מתפטר
בברכה, עופר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עופר
הגיב/ה:
תגובה לתשובה - דמי אבטלה בעקבות התפטרות מוצדקת
20/2/2014
בהמשך לתשובה שענה עו"ד מקס חסין. ראשית, תודה. איך אני יכול לדעת בוודאות אם הפרת חוזה בגין משכורת מהווה עילה מוצדקת להתפטרות? אני חייב לענות למקום העבודה ומצד שני להיות מובטח שאקבל דמי אבטלה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
עופר
20/2/2014
לא אחראי מצידנו לייעץ לך בעניין זה באופן של תשובה בפורום. הינך מוזמן לפנות לייעוץ אישי.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
משה
שאל/ה:
אזרח ישראלי עבודה מחו"ל
15/2/2014
אזרחית ישראלית שעבדה כאן בארץ לאיזה חברה, ומשום מה החליטה לעבור לגור בחו"ל ובינתיים ממשיכה את עבודתה משם, האם היא חייבת במס בריאות והאם היא זכאית להטבות מביטוח הלאומי, כגון קיצבת ילדים דמי לידה וכו'?
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
משה
18/2/2014
אזרח ישראלי זכאי לקבלת קצבאות מהמל"ל בהתאם להתאמתו לקצבה הרלוומטית. צריך לבחון מה מעמדה ביחס לאזרחות שכן לחלק מהקצבאות נדרשת עמידה בתנאי של "מגורים בישראל" ולכן כדאי שתפנה לייעוץ פרטני בעניינך.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יוסי
שאל/ה:
פתיחת תיק בביטוח לאומי בגיל 25
13/2/2014
שלום רב! בגלל סיבות אישיות לא היתי בצבא ועקב זה לא נפתח לי תיק בביטוח לאומי. היום אני בן 25, לפי מה שידועה לי אני צריך להגיש לביטוח לאומי טפסי "דין וחשבון רב שנתי" וגם את תלושי המשכורת מגיל 18 עד 25. לצערי אין לי הרבה תלושים, ולפי מה שידועה לי אני צריך לשלם "קנס" על כול חודש שלא שילמתי לביטוח לאומי. האם יש דרך לעבור את כול התהליח הזה בצורה יותר קלה עם יצוג של עורך דין? עד כמה אפשרי לפרוס את התשלום של החוב לביטוח לאומי?
מקס חסין, עו"ד
הגיב/ה:
יוסי
18/2/2014
אכן קיים סיכוי גבוה כי צברת חוב בגין העדר תשלום. ניתן להגיע להסדר תשלומים ישירות עם המל"ל. כמובן, שאם תהיה מעוניין כי עו"ד ייצג אותך בהליך זה, אתה רשאי לכך. כך או כך, כדאיח כי תפנה טרם הגעתך לעו"ד למל"ל בבקשה לקבל פירוט לגבי אופן היווצרות החוב.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יוסי
הגיב/ה:
תודה על התגובה!
18/2/2014
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר