שלום רב.
אני עובד לאחר גיל פרישה. בגין זה קיבלתי גם קצבה חלקית מביטוח לאומי - החל מספטמבר 2024.
בסוף אפריל ותחילת מאי, קיבלתי מביטוח לאומי מכתבים על חובות של אלפי ש"ח, יחד עם הודעה על הפסקת תשלום של הקצבה החלקית.
לאחר בדיקה התברר שהמעסיק הקפיץ את הברוטו בתלוש בסכום של כ - 4000 ש"ח החל מחודש אוקטובר 2025 ואילך.
אני לא הרגשתי בזה, כי הנטו לא השתנה, ואני בקושי מסתכל בתלושים. [לצערי].
לאחר פגישה עם נציג המעסיק, התברר לי שהקפיצה הייתה בגלל שווי רכב. יש לי רכב צמוד כבר מזמן, והתברר שהסעיפים שלכאורה שחשבתי שהיו קשורים לרכב, כלל לא קשורים, והמעסיק הודה שבכלל לא הכניס את "שווי רכב" או "גילום רכב" בעבר. [מה שגם עלול להפוך אותי לעבריין].
בשורה התחתונה, אני בגיל פרישה, מנסה לחסוך כמה שיותר ליום שבו אפסיק לעבוד, ומקום זה אני מפסיד הכנסה, וצריך להחזיר חובות לביטוח לאומי.
מה ניתן לעשות? תודה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
