תבעתי את הגרוש תביעת נזיקין אזרחית על נזק נפשי. מומחה קבע 10%נכות נפשית לצמיתות.
מהו גובה הפיצוי בהערכה גסה שיפסוק בית המשפט.
עיקר הנזק הנפשי הוא במישורה בין אישי.
אודה לתשובה
שלום
ראשית אני מניח שהמומחה הינו מטעמך במקרה זה גם הצד הנתבע זכאי להגיש חוות דעת נגדית מטעמו אשר יכולה לקבוע נכות פחותה אם בכלל
אם יש פער גדול בין המומחים
הרפואיים בית משפט יכול למנות מומחה מטעמו
במידה והמומחה הינו מוסכם
ונכותך הינה 10% הרי שיש
צורך בנתונים נוספים כדי לחשב
את הנזק
גילך , האם הינך עובדת או לא
במידה ואת עובדת מה גובה השתכרותך .
הוצאות שנגרמו לך
כאב וסבל
בברכה
עו"ד נריה כהן
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דיקלה ואנונו
מומחה מטעם בית המשפט פסק 10% נכות נפשית.
התביעה הוגשה לפני 4 שנים.
עבדתי עד לפני שנה , וכעת אני בפנסית מחלה. שכר עבודתי כ-8000 ש"ח
היו לי הוצאות של פסיכולוג ופסיכיאטר,הטיפול הסתיים.
כאב וסבל כיצד נמדד?
תודה לתשובה
ליאת,
לא ציינת מהו גילך ?
האם עבדת בתור שכירה או עצמאית ( בדרך כלל לעצמאים מחשבים הפסדי שכר עד גיל 70
ולשכירים עד 68 )
לשאלתך פיצוי על כאב וסבל הינו לפי שיקול דעת בית המשפט, לכאורה אין מגבלה , יחד עם זאת
מקובל בדרך כלל לפסוק עד כפל / שילוש הסכומים שניתנים בתאונות דרכים
בתאונות דרכים יש נוסחת חישוב לפי אחוזי נכות , גיל , ימי אישפוז,
אם הנכות הנפשית היתה נקבעת בתיק תאונת דרכים הרי שהמקסימום ל10% נכות בכל הקשור לכאב וסבל היה
כ15,500 ש"ח ( בלי לחשב ימי אישפוז )
לפיכך בדרך כלל בית משפט בכל הקשור לכאב וסבל יכול ויתן סכומים שיגיעו עד כ 30,000
ועד כ 45,000 ש"ח
מדובר בהערכה בלבד לשופט יש שיקול דעת לתת פחות או יותר
כפי שציינתי זה בכל הקשור לכאב וסבל אך ישנם נזקים נוספים
כל תיק לגופו
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דיקלה ואנונו
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
