שלום,
שמי אופק, ורכשתי אתמול אוזניות AirPods Pro 3 חדשות מחנות KSP.
מיד עם פתיחת הקופסה התגלתה תקלה באוזנייה הימנית – רעש חריקה/ציוץ פנימי שנשמע בבירור בכל מצב. מעבר לכך, בשירות של אפל מופיע שתאריך האחריות התחיל חודש לפני שהמוצר נמסר לי בפועל.
פניתי ל-KSP, והם טוענים שמדיניות החברה מחייבת לשלוח כל מוצר שמחירו מעל 300 ש”ח לבדיקה במעבדה לפני ביצוע החלפה, גם אם מדובר בפגם מיידי במוצר חדש. הם ציינו שאם יימצא פגם – אקבל יחידה חדשה; ואם לא – אצטרך לפנות לאחריות היצרן.
אבקש לוודא:
1. האם בהתאם לחוק הגנת הצרכן, הם רשאים לעכב החלפה בשליחת מוצר חדש לגמרי שנפתח אתמול למעבדת בדיקה?
2. האם מדיניות “מוצר סטרילי” תקפה במקרה של פגם מיידי במוצר?
3. מה הזכויות שלי במקרה של מוצר שהגיע לטענתי תקול, וכיצד על החנות לפעול?
4. האם יש בסיס לדרוש החלפה מיידית ללא המתנה, ומה נחשב פרק זמן “סביר” לביצוע בדיקה?
5. האם תאריך אחריות שהופעל חודש לפני קבלת המוצר מהווה אינדיקציה למכירת מוצר שאינו חדש?
אשמח לקבל ייעוץ משפטי קצר או הכוונה בנוגע לאופן שבו עליי לפעול מול החנות כדי לשמור על זכויותיי.
תודה רבה,
אופק
שלום,
1. בהתאם לחוק, החברה רשאית לבדוק את המוצר במעבדה ולתקן אותו במידת הצורך.
2. אינני מכיר את המושג המשפטי ומדיניות של "מוצר סטרילי", אבל אני מבין למה אתה מתכוון. בהתאם למדיניות של "מוצר סטרילי" אתה רשאי לבטל את העסקה מכוח חוק הגנת הצרכן והתקנות לביטול עסקה.
3. הזכויות שלך למסור את המוצר לבדיקה במעבדה. אתה גם יכול לקחת את המוצר למעבדה פרטית, לקבל חוות דעת של איש מקצוע ולהגיש תביעה בהתאם.
4. לא. פרק הזמן הסביר הוא בהתאם למדיניות החברה (ו\או עד 14 ימי עסקים)
5. לא.
וכעת אסביר את הדברים. הטענות שאתה טוען הינן טענות סוביקטיביות (כלומר מנקודת מבטך). ככל שלצד השני יש נקודת מבט אחרת, הוא רשאי לבצע בדיקה כדי לוודא שמדובר בפגם בייצור ולא משהו אחר.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
