
שלום רב, רכשתי לבת זוגתי כרטיס להגיע מארה"ב לישראל. הטיסה הייתה דרך חברת אלעל, זו הייתה אמורה להיות הפעם הראשונה שלה בארץ והיא במקור יפנית, הביטחון בעל אל סירב לעלות אותה לטיסה (מסיבות שטרם ציינו עד היום לאחר כמה חודשים - "אבטחה" וזהו). למרות שהיא הגיעה בזמן ושיטפה פעולה באופן מלא! לאחר 6 שעות הם העלו אותה על טיסה לפרנקפורט דרך חברת לופטנזה ומשם לישראל כך שזמן ההגעה שלה היה חצות במקום ב10 בבוקר. האם יש מקום לפיצוי? יש לציין כי אני רכשתי ושילמתי את הכרטיס עבורה, היום אנחנו לא בקשר. האם אני יכול לדרוש את הפיצוי או שהפיצוי חייב להגיע אליה? תודה!
באופן תיאורטי קיימת זכאות לפיצוי כספי לנוסע (ולא לרכוש הכרטיס) ובתנאי והתנאים הבאים מתקיימים:
(1)הוא הגיע לשדה התעופה שלוש שעות לפחות לפני מועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה או מועד הטיסה המתוכנן;
(2)הוא שיתף פעולה בבדיקה הביטחונית שנערכה לגביו, ובתום הבדיקה נמצא כי ניתן להטיסו;
(3)מסמכי הנסיעה שלו תקינים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
055-4533141
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

נתנאל היקר שלום, חסרים פרטים על מנת להבין את השתלשלות הדברים טוב יותר. יש לעמוד על התיעוד הקיים ברשותך לגבי תשובת חברת הביטוח והתיעוד של משדר הבריאות ההולנדי. אגב, האם פנית אל חברת התעופה כשהיית בשדה...
המשך תשובה