אני רוצה להציע למכירה בדף הפייסבוק שלי פריטים שאני רוכשת מאתר איביי, כמובן בתוספת עמלה בגין משלוח והזמנה שלי מול הספק. האם ישנה בעייתיות מבחינה חוקית? האם יש צורך ליידע את הספקים מהם אני מזמינה שאני מוכרת את מוצריהם?
שלום תמי,
משאלתך משתמע כי המדובר ביבוא מסחרי ולא ביבוא אישי ועל כן יש לבחון האם נדרש רישיון יבוא ו/או קבלת אישורים שונים לרבות עמידה בתקנים וכן בכל יתר תנאי הייבוא בהתאם לחוקים, התקנות וההוראות בעבור הטובין שברצונך לרכוש ולייבא מאיביי. כמו כן, יש לבדוק מהו גובה המס המוטל על טובין אלו.
כמובן כי התשובות לשאלות אלו נגזרות ראשית מסיווגם הנכון של הטובין אותם בכוונתך לרכוש ולייבא.
במקרים אלו אני מניח כי תזדקקי לשיתוף פעולה מצד הספקים/היצרנים השונים.
אציין כי ישנם מקרים חריגים בהם תתכן האפשרות להשיג פטור מחובת רישיון יבוא ו/או אישורים אחרים.
בברכה,
גיא חדי, עו"ד
חדי ושות', משרד עורכי דין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

היי סתיו, אם כבר יש לך עוסק מורשה מצליח בתחום הקוסמטיקה ואת כבר מוכרת קרמים איכותיים, בהחלט כדאי לעשות את הצעד הבא ולהסדיר את הפעילות בצורה מקצועית וחוקית. מאחר ואת מייבאת מוצרים מסין, חשוב לוודא שכל ...
המשך תשובה