שלום רב לעורכת הדין. אבי חלה במחלת הפוליו בארה"ב לפני עלייתו לארץ בשנת 43'. הוא הצליח להתגבר על המחלה במידת מה ועלה לארץ. בשנת 51' התפרצה אצלו תסמונת הפוסט פוליו ששיתקה כמעט חצי מגופו השמאלי. אבי נפטר לפני כשנה. רציתי לשאול, האם משפחתו זכאית לפיצויים כלשהם בגין מחלת הפוליו שלו למרות שהחלה בארה"ב ולמרות שהוא נפטר? תודה, אריקה
שלום אריקה
החוק לפיצוי נפגעי פוליו מקנה פיצוי למי שחלה בישראל או מי שעבר ניתוחים בגין מחלת הפוליו ,בישראל , עד לשנת 1970.
לפי הנתונים שמסרת בשאלתך אביך ז"ל לא ענה על אף אחד מהקריטריונים ולפיכך גם לו היה בחיים תביעתו לא הייתה מוכרת.
עצם ההחמרה שחלה בישראל אינה מוכרת על ידי מדינת ישראל
שבוע טוב
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ידין ירון - איריס ירון אונגר ושות` ונוטריון
055-4532750
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עמית שלום, נפגע גזזת שנקבעו לו בין 40%-75% נכות על ידי וועדה רפואית זכאי לקבל מענק חד פעמי של כ-93,000 ש"ח בנוסף מי שיש לו מעל 40% זכאי גם לקבלת קצבה חודשית שהיא נגזרת של גובה האחוזים שנקבעו לו מסך...
המשך תשובה