יש לי דירה ועליה משכנתא בסכום של 290 אלף שקל, אבי בן 84 מוכן לסלק/לשלם את המשכנתא בתנאי שארשום על שמו את הדירה והוא מצידו יתחייב שאני אמשיר לגור בה עד 120 שנה, האם להסכים? האם עלי לרשום הערה שכאשר ילך לעולמו הדירה תחזור אלי? איך עלי לנהוג? הדבר דחוף. תודה
שלום בטי
ככלל, איני רואה מניעה לעשות זאת למרות שהמטרות שלך ושל אביך אינן מובנות לי.
כך או אחרת, יש בכך כמה קשיים, בהם היבטי מיסוי מקרקעין, רישום הערת אזהרה ועוד. כמו כן, השבת הדירה אלייך לאחר מות אביך בשיבה טובה, חייבת להיות באמצעות צוואה של אביך, אחרת, היא תהיה חלק מהעזבון. גם אם תיערך צוואה כזו ע"י אביך, הוא רשאי יהיה לתקן/לבטל אותה מתי שיחפוץ בכך.
אמליץ שתתיעצי בעניין עם עו"ד שעוסק בנושאים אלה, על מנת להימנע מתקלות.
חג שמח ובהצלחה
אסף מירוז, עו"ד, מוסמך בכלכלה ומינהל עסקים.
מנהל פורום תביעות בנקים, אתר LAWGUIDE.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד מיכאל יעקובסון
055-4532997
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, מכירת הדירה משועבדת לבנק טעונה הסכמת הבנק. במידה והחוב לא יסולק הבנק ירצה למכור את הדירה באמצעותך או בעצמו. באם החוב לא יסולק במלואו תצטרכי להגיע להסדר כלשהו עם הבנק. בדרך כלל הבנקים מאפשרי...
המשך תשובה