לפני 6 שנים לקחנו משכנתא בבנק טפחות . חלק של 120 אש"ח ניתן בריבית קבועה של 4.5% . כעבור כמה שנים גילינו כי הריבית הועלתה ל 5% . כשפנינו לבנק מסתבר כי בדיעבד בזמן החתימה על מסמכי המשכנתא הוחתמנו על מסמך של שינוי הריבית ל 5% במידה והקבלן לא יסבסד את החצי אחוז . לנו לא ניתן מסמך זה ונכון גם לא קראנו את כל מסמכי המשכנתא כמו מרבית מהאנשים שלוקחים משכנתא אבל במקום לקרוא על כל דף שחתמנו הוסבר לנו על ידי הפקיד על מה חותמים - "גיולוי נאות ללקוח" אך משום מה לא הוסבר לנו על דף זה ( לא בוצע גילוי נאות ללקוח )ובנוסף תאריך החתימה על מסמך זה שונה מתאריך החתימה על יתר המסמכים . שאלתנו היא - האם כל המתרחש הוא חוקי ואם לא לאן נוכל לפנות על מנת לתבוע את זכותינו ?היום כבר מיחזרנו את המשכנתא אבל האם אפשר לתבוע את ההחזר לאותה תקופה בה שילמנו יותר ? תודה
הי לילך. יש פסיקה שקובעת שבנק חייב להסביר ללקוח את כל משמעויות מערכת ההסכמים שעליהם הוא חותם אל מול הבנק. יחד עם זאת, שהענין מגיע לבית המשפט, ובשורה התחתונה, השאלה היא למי בית המשפט מאמין, לפקיד שודאי יבוא ויטען שהסביר את הכל, או ללקוח שיטען שלגבי מסמך ספציפי לא קיבל כל הסבר. בברכה, ברק ג'ורדן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד מיכאל יעקובסון
055-4532997
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, אני מבין שבנק נתן אישור עקרוני. על מנת לקבל את הכסף יש להשלים את טופס המטלות של הבנק שכולל, בין היתר, אישורי הכנסה/דפי חשבון עדכניים, הערכת שמאי שתומכת את סכום משכנתא המבוקש, ביטוחים, התחייב...
המשך תשובה