שלום, אני עברתי תאונה וטלפנתי לחברת הביטוח לעדכן. למרבה הפתעתי הם אמרו שהם לא יכולים לטפל בפנייתי מאחר ואיחרתי במספר תשלומים ולכן לא חודשה לי הפוליסה! יש לציין כי מעולם לא קיבלתי מהם מכתב לגבי האיחור בתשלום וכלל לא הייתי מודע לכך. מה גם שבדקתי בבנק ולא היתה כל סיבה לא לכבד את התשלומים, מכאן שנפלה טעות בחיוב. למרות שהסברתי את הדברים הם לא מוכנים לשמוע. האם אוכל לתבוע אותם?
על פי חוק נדרשות שתי הודעות למבוטח על פיגור בתשלום פרמיות , להלן הסעיף בחוק -
לא שולמו דמי הביטוח או חלק מהם במועדם ולא שולמו גם תוך 15 ימים לאחר שהמבטח דרש מן המבוטח בכתב לשלמם, רשאי המבטח להודיע למבוטח בכתב כי החוזה יתבטל כעבור 21 ימים נוספים אם הסכום שבפיגור לא יסולק לפני כן.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דניאל שבח משרד עורכי דין
053-6249034
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עשית נכון כשהצהרת על כך שאישתך התחילה לעשן. מדובר בהחמרת הסיכון של הביטוח וחלה חובת דיווח בעניין זה. עקרונית, יכולה חברת הביטוח לבטל את הביטוח אם לדעתה מדובר בשינוי יסודי. אולם השינוי היסודי צריך להיו...
המשך תשובה