ברשותי 2 דירות לא מכרתי דירה ב 4 שנים אחרונות, לנכד שלי אין דירה האם אוכל להעביר לנכדי דירה אחת ללא תמורה (בחודש הקרוב ) והאם המס שיחושב כשנכדי ימכור בעתיד את הדירה יחושב ממועד שקבל את הדירה ללא התמורה?
1.תוכל להעביר. אתה תהיה פטור ממס. הנכד ישלם שליש משיעור מס הרכישה.
2.לגבי חישוב מס עתידי כדאי לפנות טרם מועד המכירה. שיעורי המס והוראות המס משתנים מעת לעת. אציין רק כי מאחר וההעברה מתבצעת ללא תמורה בהתאם לסעיף 62 לחוק שיעור מס השבח יחושב מהיום בו נרכשה הדירה על ידי המעביר (דהיינו אתה) כמובן בכפוף לכך שהמוכר (נכדך) יחוב במס שבח במועד המכירה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום, העברה ללא תמורה של נכס מקרקעין מסב לנכדו אכן עשויה להיות פטורה ממס שבח ויחול חיוב מס רכישה של 1/3, בהתאם לתקנות בנוגע לעסקה ללא תמורה מקרוב. עם זאת, נדרשים פרטים נוספים ספציפיים ע"מ ל...
המשך תשובה