אנחנו נשואים באושר 10 שנים, עשינו הסכם ממון לפני הנישואין (לא היה ממון כלשהו לפני הנישואין לאף אחד מהצדדים). אנחנו עומדים לרכוש בית. ההורים של אשתי רוצים לעזור ברכישת הבית על ידי נתינת סכום כסף מתנה, אבל הם כמובן רוצים לדאוג שבמקרה של גירושין ומכירת הבית, הכסף שהם נתנו יישאר לאשה (הגיוני ומוסכם כמובן). השאלה: האם סכום הכסף הזה (כשליש מעלות הבית) יכול להחשב כ"מתנה" או חייב להיות מוגדר כ"הלוואה"? (למרות שהם לא רוצים את הכסף חזרה בשום צורה). תודה.
אפשר להגדירו כהלוואה ואפשר כמתנה תלוי בהסכם בניכם.
בכדי להבטיח את זכויות הצדדים כולם יש לערוך הסכם מתאים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רונית שלום, העברת דירה במתנה מבת להוריה יכול שתהיה פטורה ממס שבח ובחבות של 1/3 מס רכישה משווי מס הרכישה אילו הדירה היתה נמכרת בשוק החופשי בהתאם למדרגות המס הרלוונטיות (במקרה שלך, דירה יחידה). נדרש לע...
המשך תשובה