דירה שהיתה בבעלות ההורים עברה במתנה לבן לאחר שהאמא נפטרה, וזאת בינואר השנה.עכשיו האבא רוצה להעביר בחזרה אליו ללא תמורה. לאבא אין עוד דירה ולא לבן. הדירה אינה עולה על 1 מ' שח. האם הבן יצטרך לשלם מס שבח והאם האבא יהיה חייב במס רכישה
לכאורה, על פי נתוני השאלה יהיה פטור ממס שבח ומס רכישה. תקופת הצינון של 3 שנים היא רק למכר בתמורה. יחד עם זאת מאחר וזה מכר חוזר יול להיות שרשויות המס יערכו בדיקות על טיב העסקה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

איתן שלום, שאלתך זהה לשאלה שנשאלה מטה, אשמח להשיב שוב: ככלל, עורכים הסכם/תצהירי מתנה ובהתאמה גם את כל הפרוצדורה הנלווית (לדוג`, דיווח למשרדי מיסוי מקרקעין). לשאלתך בעניין זהות מקבל המתנה : יש הבדל...
המשך תשובה