אשתי ואני שוקלים להעביר בעלות בדירה ללא תמורה לשני ילדינו הבוגרים. לשניהם אין דירה אחרת על-שמם. למיטב הבנתנו, הם יידרשו לשלם שליש ממס הרכישה שהיו אמורים לשלם אילו רכשו דירה יחידה בערך כספי דומה. שתי שאלות: - האם התחשיב נעשה על הערך המלא המוצהר של הנכס ואז כל אחד מהמקבלים ("הנעברים") נדרש לשלם מחצית מהמס המופחת או הוא נעשה בנפרד לכל אחד מהם לפי מחצית הערך? - אחד משני הילדים נמצא מספר שנים בחו"ל, האם סכום הבסיס לחישוב השליש במקרה שלו יהיה ללא פטור של דירה יחידה לתושב ישראל? תודה מראש על הבהרות בנושא.
עושים חישוב שלא מלוא ערך הדירה וכ"א משלם על מחצית הערך שלו. מי שזכאי לפטור יכול להשתמש.
אם הנכד הוא תושב חוץ הוא יהיה סכאי ל 1/3 מ 8%.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יעקב שלום, גם לאחר תום תקופת הצינון נכדך יכנס ב"נעלייך" לעניין מועד ושווי הרכישה של הנכס, אולם בחלוף תקופת הצינון ייתכן שיהיה זכאי לשימוש בפטורים אחרים הקבועים בחוק. אתה מוזמן ליצור קשר טלפוני להכו...
המשך תשובה