לפני עשרים ושלוש שנים קיבלתי דירה במתנה מההורים שלי. סמוך אחר הנתינה היא נרשמה על שמי בטאבו. עכשו טוען אחי שהם לא היו כשירים רפואית לתת את המתנה. שאלותי: 1. האם בית משפט רשאי להתערב במתנה ישנה שלא נותרו ממנה עקבות זולת המסמכים שבידי רשם מקרקעין? 2. האם התיישנות חלה רק כעבור 25 שנים, ולעניין זה אין משמעות לרישום בטאבו, שכאמור הושלם סמוך אחר נתינת המתנה? 3. חיפשתי עכבות של מסמכים רפואיים, ואין. ככל שידוע לי שאלות רפואיות מתיישנות בחלוף 7 שנים. בהנחה שהתיישנות במקרקעין חלה כעבור 25 שנים במקרה המתואר כאן, האם ההתיישנות הרפואית היא מחסום שניתן לדלג עליו. אשמח לתשובות
היקף השאלות ומורכבותן לא מתאים לפורום זה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום, עסקת מכר ללא תמורה (במתנה) חייבת בדיווח כמו כל עסקת מכר אחרת. לתשומת ליבך, העברה במתנה לאו דווקא תמנע חבות במס שבח עתידי שכן בתך תכנס בנעלייך לעניין מועד ושווי הרכישה המקוריים על ידך. מו...
המשך תשובה