בשנת 2008 קיבלתי במתנה מהורי את דירת המגורים שלהם שהייתה דירתם היחידה. הדירה מושכרת כל השנים ויש לי דירה נוספת שרכשתי בעצמי. כיום אני רוצה למכור את דירת המתנה ומעוניין לדעת אם אני זכאי פטור ממס שבח. אודה לתשובתכם.
הכלל היום לגבי חיוב במס שבח הוא שאם קיימת לך דירה נוספת אתה חייב במס ( אלא אם הדירה הנוספת התקבלה בירושה בתנאים מסויימים - ואני מבינה שלא זה המצב). תחשיב המס נעשה כאילו נותן המתנה מוכר היום את הדירה. אשמח לסייע בתחשיבים וגם ביצוג במסגרת העסקה עצמה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דפנית שלום, ככלל, על מנת שעסקת המתנה תהא אותנטית ואכן תחשב ככזו שלא ניתנה תמורה כלשהי בגינה, הרי שעליכם לסלק את המשכנתא מהנכס קודם למתן המתנה (הן מבחינת הבנק והן מבחינה מיסויית). מוזמנת ליצור קש...
המשך תשובה