שלום, אבי מעוניין להעניק לי זכות בדירה של 50% ולאחותי 50% בעסקת מתנה. לי עדיין אין אף דירה על שמי ולאחותי יש דירה אחת על שמה. כיצד תשפיע עליי עסקה זו במידה וארצה לרכוש דירה בעתיד? נכון להיום, במידה ואני רוכשת דירה אני זכאית להטבות מבחינת תשלום מס. במידה ואכן אסכים לעסקת המתנה- כיצד הדבר ישתנה מבחינת רכישת דירה בבעלותי?
שלום רב,
ברגע שיש לאדם מעל שליש דירה ( או מעל 50% דירת ירושה מההורים) היא נחשבת דירה נוספת, ולכן בעת רכישת דירה בעתיד תחוייבי במס של דירה שניה ( היום עומד על 8% מהשקל הראשון).
אשמח לסייע בעריכת הסכם המתנה,
רינה,
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רותם שלום, ככל שמשולמת תמורה בגין חלקה של אחותך אין מדובר בעסקת מתנה. אולם, ייתכן (תלוי בנתונים נוספים פרטניים של כל אחת מכן) וניתן יהיה להשתמש בפטורים אחרים שמקנה החוק - מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכו...
המשך תשובה