שלום, אבי מעוניין להעניק לי זכות בדירה של 50% ולאחותי 50% בעסקת מתנה. לי עדיין אין אף דירה על שמי ולאחותי יש דירה אחת על שמה. כיצד תשפיע עליי עסקה זו במידה וארצה לרכוש דירה בעתיד? נכון להיום, במידה ואני רוכשת דירה אני זכאית להטבות מבחינת תשלום מס. במידה ואכן אסכים לעסקת המתנה- כיצד הדבר ישתנה מבחינת רכישת דירה בבעלותי?
שלום רב,
ברגע שיש לאדם מעל שליש דירה ( או מעל 50% דירת ירושה מההורים) היא נחשבת דירה נוספת, ולכן בעת רכישת דירה בעתיד תחוייבי במס של דירה שניה ( היום עומד על 8% מהשקל הראשון).
אשמח לסייע בעריכת הסכם המתנה,
רינה,
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום, עסקת מכר ללא תמורה (במתנה) חייבת בדיווח כמו כל עסקת מכר אחרת. לתשומת ליבך, העברה במתנה לאו דווקא תמנע חבות במס שבח עתידי שכן בתך תכנס בנעלייך לעניין מועד ושווי הרכישה המקוריים על ידך. מו...
המשך תשובה