שלום אי תושב חוזר ותיק אשר רכש לפני מועד שובו קרקע בחו"ל (משמש לאכסון לוגיסטי של סחורות של החברה ששכרה זאת ממני). הקרקע מושכרת לחברה בחו"ל ואני מקבל עבור ההשכרה דמי שכירות. מאחר וזו קרקע אשר רכשתי לפני שהייתי תושב ישראל ההכנסות הללו פטורות ממס הכנסה. שאלתי היא האם אני חייב לשלם על הכנסות אלו ביטוח לאומי? אני שואל היות ואני יודע שלפי סעיף 350(א)(7) לחוק הביטוח הלאומי דמי שכירות למגורים שמפנה לסעיף 122א מדבר על אחוז מס של 15% במס הכנסה (ואז זה פטור מביטוח לאומי), אבל מה קורה במקרה שלי בו אין לי חבות במס הכנסה? האם אני צריך לשלם על ההשכרה הזו ביטוח לאומי?
דמי השכירות מחו"ל הינם הכנסה פסיבית אשר לא חייבים מדמי ביטוח לאומי בד"כ.
אולם אני ממליץ בכל מקרה לפנות לייעוץ למומחה בביטוח לאומי במיוחד בשל חוסר בעובדות נוספות...
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום מאור, אכן תושב ישראל חייב ובדיווח על כלל הכנסותיו בכל העולם - בישראל אנו נוהגים בשיטה פרסונלית - כלומר בוחנים את מקום התושבות שלנו. אם אתה פותח חברה בחו"ל אתה חייב לבדוק את הפרטים כדלקמן: 1. ...
המשך תשובה