שלום, אשתי ואני אזרחי מדינת ישראל ללא אזרחות אמריקאית. יש לנו חשבון בנק משותף (בבנק ישראלי). אנחנו מחזיקים תיק ני"ע אשר מכיל בתוכו מספר קרנות אמריקאיות (על מגוון מדדים בארה"ב ובעולם) בשווי העולה על 60 אלף דולר (שזה הסכום שלהבנתי פטור ממס עזבון). הייתי רוצה להתייעץ לגבי המשמעות למקרה שחלילה אחד מאיתנו ילך לעולמו (או שנינו) לפני שהספקנו למכור את הניירות. האם המס חל על הסכום ברוטו או נטו (לאחר מכירה ותשלום מס רווחי הון)? האם יש מדרגות מס? מהן? האם מס העיזבון יחול גם במקרה שרק אחד מאיתנו נפטר?
כעקרון אכן חל מס עזבון על נכסים אמריקאיים, לרבות קרנות, אולם קיימים פתרונות להפחתת נטל זה (לרבות למשל: ביטוח) והם תלויים בסכום הכסף המושקע.
מומלץ להתייעץ עם חברת ההשקעות האמריקאית בנדון.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יש לנתק את התושבות כדי להימנע ממס כפול. אך צריך להבין את המחירים סביב ניתוק התושבות 1. ימיי שהייה נמוכים בישראל במשך 4 שנים. 2. וויתור על זכויות רפואיות וקצבאות עקב ניתוק תושבות בביטוח לאומי. כיום ...
המשך תשובה