שלום רב, לא עוסקת בתיקי פש"ר. שואלת עבור לקוח שלי. הוא נמצא בהליך של פש"ר מתקדם יחד עם רעייתו. כרגע נמצאים בשלב של לאחר דיון במחוזי פסיקת סכום החוב ופריסתו ל-36 חודשים. החייב משלם כל חודש ללא צבירת חוב. מבדיקה שערך החייב, ישנם החזרי מס בשווי 20,000 ש"ח שמגיעים לו. באם לא יגיש בקשה לקבלם עד לסוף השנה, הכספים לא יוחזרו לאחר מכן. מה דינם של כספים אלו? והאם עליו לדווח עליהם?
אורנית שלום,
ככלל החזרי מס מוקנים לקופת פשיטת הרגל, עם זאת קיימים חריגים לכלל זה ויש לבחון את נסיבות החזר המס המשותף.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רגב אלקיים
055-4547053
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב במשך 3 שנים לאחר ההפטר קיים "רישום שלילי" , וכן עוד 4 שנים הוא מופיע בספרי הבנקים ונותני האשראי כרישום הסטורי. תשומת לב, כי בקשה לאשראי שנדחית עשויה, במקרים מסוימים, לאתחל את הספירה של 3...
המשך תשובה