שלום, לפני כמה ימים נכנסתי לאפליקציה של הבנק שלי וראיתי שהבנק עשה העברה של סכום כסף מהחשבון של אימא שלי הפרטי לחשבון שלנו שהוא משותף ולפני חודש אימא שלי גם נכנסה לתהליך של חדלות פירעון. האם זה חוקי לעשות מה שהבנק עשה?
רחל שלום,
יש מספר עובדות שלא ברורות מספיק שיש להעמיק בבירורן, ובין היתר האם הבנק ידע אודות חדלות הפירעון של אמך וכן האם החשבון המשותף היה ביתרת חובה עובר להעברה.
באופן כללי, כשיש אישיות משפטית משותפת לשני החשבונות, אחד בחובה והשני בזכות, לבנק יש אפשרות לבצע קיזוז עצמי.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רגב אלקיים
055-4547053
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב חסר מידע בפנייתך בעיקרון, כספים שמתקבלים אצל חייב.ת ואשר היותם / מקורם בתקופת הליך החדל"פ / פשיטת רגל, אמורים להיות מועברים לקופת הנשיה. יש לבדוק כל מקרה לגופו. לעניין תשלום 100% ד...
המשך תשובה